Tartă cu ciocolată

      


Au trecut deja două săptămâni de când am făcut tarta aceasta și numai cu gândul la ea stau. Sincer, o să

o pregătesc pentru sărbătorile care vin. 

     M-am inspirat din reteta păștii cu ciocolată de acum trei ani, acum am folosit ciocolată neagră de Sweeteria și Dulcișor din flori de cocos care dă o aromă aparte. 

 

Ingrediente:

Aluat/bază:

 

Umplutură 

(varianta 1)

  • 400 g bănuți de ciocolată amăruie Sweeteria
  • 60 g Dulcișor din flori de cocos
  • 40 g unt nesărat (82 % grăsime)
  • 6 ouă medii
  • 2 lgț esență rom
  • 1 praf sare

(varianta 2)

  • 450 g bănuți de ciocolată amăruie Sweeteria
  • 100 g Dulcișor din flori de cocos
  • 100 g unt nesărat (82 % grăsime)
  • 10 ouă medii
  • 2 lgț esență rom
  • 1 praf sare

 Cum procedezi:

1.  Pentru bază cerni făina într-un bol, adaugi Dulcișorul din flori de cocos, untul moale, ouăle batute, esența de rom și amesteci cu o lingură, apoi frămânți până obții un aluat omogen. Pune aluatul intr-o folie alientară si baga-l in frigider pentru 1 oră. 

2. Preîncălzești cuptorul la 180 grade Celsius și pregătești o formă ( dacă ai o formă desinată tartelor atunci e perfect, dacă nu poti proceda ca mine - am folosit o formă de tort cu inel detașabil, 24 cm diametru, pe care am  tapetat-o cu hartie de copt, iar pereții i-am uns cu unt și i-am pudrat cu faină).

3. Întinzi aluatul uniform și îl transferi în tavă, așezi bine aluatul cu degetele, apoi îl tai la dimensiunea dorită. Înțepi aluatul din loc în loc la bază cu o furculiță. 

4. Bagi tava în cuptor pentru 10 minute, timp în care te ocupi de umplutură. 

5. Pentru umplutură topești bănuții de ciocolată împreună cu untul într-un vas termorezistent, pe bain-marie. Lași compoziția să se răcorească 3-4 minute.  Spargi ouăle într-un bol și le bați lejer cu  ajutorul unui tel împreună cu Dulcișorul din flori de cocos, sarea și esența de rom. Torni ciocolata topită și răcorită puțin câte puțin, amestecând continuu cu telul, până când se omogenizează totul. 

6. Scoți tava cu baza tartei de la cuptor, torni umplutura, nivelezi și introduci în cuptor (treapta coacere uniformă) pentru 15 minute. (eu am lasat-o 20 și a crapat puțin, de aceea vă sfătuiesc să o lăsați mai puțin, 15 minute sunt suficiente) . O lași să se răcească complet înainte de a vă apuca de ronțăit la ea.  Nu o băgați în frigider fiindcă se va întări, recomand să o serviți la temperatura ambientală. 
















Comentarii