Tort cu caramel si crema de branza

     Mai dragilor, cred ca v-am mai zis ca am devenit dependenta de caramel, da' in asa hal ca-s in stare
sa-mi iau o casca careia sa-i atasez recipienti cu caramel. :)) Cum fac cum nu fac tot la caramel ajung, de data asta insa in combinatie cu branzica cremoasa si delicioasa. ♥  ♥   ♥ 

   Ingrediente:
Siropul de caramel
  • 10 lg cu varf zahar tos
  • 120 ml apa
  Blat
  • 6 oua medii, de tara (30-38 g fiecare)
  • 60 g zahar tos
  • 235 g faina de grau
  • 75 ml ulei de palmier
  • 1 praf de sare
  • 1/2 lgt bicarbonat de sodiu
  • 1 lgt otet
  • 200 ml sirop de caramel
  Crema
  • 650 g branza din iaurt
  • 90 g miere poliflora
  • 2 lg iaurt/smantana dulce
  • 150 g smantana pentru frisca cu 30 % grasime (Pilos am folosit eu)
  Sosul caramel
  • 8 lg cu varf zahar tos
  • 50 g frisca lichida
  • 70 ml lapte
  • 2 lgt ulei de palmier/unt
 Pentru insiropat
  • 5 lg sos caramel amestecat cu
  • 80 ml apa plata
  In plus
  • 1 borcan gem de mere
  • 50 g coaja  confiata de portocala
  • scortisoara pudra


   Cum procedam:
   Pentru siropul de caramel, punem zaharul la caramelizat (la foc mic) intr-o cratita cu pereti inalti, non-aderenta fara sa amestecam. Cand s-a caramelizat adaugam apa (stati departe de cratita fiindca stropeste si va puteti rani). Omogenizam totul si mai lasam la fiert inca 1-2 minute (veti observa niste bule la suprafata). Oprim focul si lasam caramelul sa se raceasca complet inainte de a-l pune in compozitia din care vom forma blatul. Eu grabesc procesul punand vasul cu caramel intr-un alt vas cu apa rece, schimband apa la cateva minute.
   Blat:
1. Preincalzim cuptorul la 190 grade celsius.
2. Punem ouale intr-un vas, adaugam zaharul tos si mixam pana cand se deschid la culoare si cresc in volum.
3. Adaugam uleiul de palmier si mai mixam un minut, adaugam siropul de caramel si mixam inca un minut.
4. Cernem faina in compozitie si o incorporam cu mixerul la viteza mica. Adaugam apoi bicarbonatul stins cu otet si mixam 1-2 minute.
5. Punem compozitia intr-o tava de chec (a mea are dimensiunile 31 x 12cm) tapetata cu hartie de copt si introducem in cuptor pentru 20-25 minute, sau pana trece testul scobitorii.
6. Scoatem la racit pe un gratar.

  Sosul caramel
   Punem zaharul la caramelizat (la foc mic) intr-o cratita cu pereti inalti, non-aderenta fara sa amestecam. Cand s-a caramelizat oprim focul, adaugam frisca lichida si laptele (stati departe de cratita fiindca stropeste si va puteti rani) si amestecam. Adaugam uleiul de palmier/untul si omogenizam totul foarte bine.

   Crema de branza
1. Punem branza impreuna cu mierea si cu iaurtul intr-un vas si le mixam cu un mixer vertical pana cand compozitia devine fina.
2. In alt vas batem frisca lichida cu mixerul pana cand creste in volum si devine ferma.
3. Inglobam frisca batuta in crema de branza cu ajutorul unei spaltule si o impartim in 3.

  Asamblare:
1. Taiem blatul in 3 felii. Ultima felie (cea de deasupra) o scobim pe mijloc astfel incat sa arate ca o barcuta.
2. Punem prima felie de blat, o insiropam, punem o parte de crema peste ea. 
3. Urmeaza apoi a doua felie, insiropam, punem a doua parte de crema si coaja confiata de portocala.
4. Ultima felie de blat o insiropam separat, apoi o ungem cu gem de mere si o punem deasupra celorlalte.Introducem tortul in frigider pentru 6 ore.
5. Turnam sosul de caramel deasupra si ornam cu restul de crema de branza, apoi pudram cu scortisoara.
  Nota!
  Puteti inlocui branza din iaurt cu branza proaspata de vaci, mascarpone sau ricotta.







 

























Comentarii

  1. Foarte bine arata cu caramelul acela care curge asa frumos,un deliciu caramelos! Gabriela.

    RăspundețiȘtergere
  2. Super faina culoarea blatului e asa doar de la caramel ? ador caramelul o combinatie foarte reusita.

    RăspundețiȘtergere
  3. Vai de capul meu, pai sa stii ca asa cum iti place tie caramelul, asa imi place mie sa ti vanez blogul periodic si sa mi iau dulciurile pe care le prepari, ca sunt tare bune, da buuuuune rau de tot!
    bravo mama draga!
    cozia

    RăspundețiȘtergere
  4. Si eu sunt dependenta asa ca trebuie sa imparti cu mine:)

    RăspundețiȘtergere
  5. Sncer este prea bun si prea pe gustul meu. Bravoooooo!

    RăspundețiȘtergere
  6. Delicios!!! M-ai omorat cu atatea poze, l-ai prins din toate unghiurile, de mi-a venit apa in gura!:))) Si mie-mi place caramelul!!!

    RăspundețiȘtergere
  7. Este super bun pentru Diana este maaaaare fan caramel.Am sa fac pentru ea.Mie nu-mi place deloc caramelul.Te pup!

    RăspundețiȘtergere
  8. Vai de dieta mea!:)
    Ce cremosenieeee....arunca si spre mine !

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Salutare! Iti multumesc pentru vizita! Comentariile sunt bine-venite. Daca te-au inspirat preparatele de pe acest blog te invit sa-mi trimiti o fotografie intr-un mesaj pe pagina de facebook a blogului (Biochimist la cratita) ori intr-un e-mail la biochimistlacratita@gmail.com.