Tort cu foi si gem de caise




  
      Salutare, dragilor! Iata ca am gasit in sfarsit timp pentru a redecta complet reteta tortului pe care
l-am avut de sarbatori.
  Bunatati din Natura a avut grija sa-mi furnizeze deliciosenii precum: merdenchi 💓(my precious ), sirop de struguri si mar, gem de caise, sirop de brad si alte bunatati. 
  Pe langa cornuletele fragede cu dulceata de caise, chocolate crinkles si negresa am vrut un tort care sa imi aminteasca de prajiturile pe care le mancam in copilarie. A iesit bestial de bun! Avea gustul acelor prajituri in care foloseam smantana de la vacuta bunicii. <3 
 








Ingrediente
Blat:
  • 450 g faina de grau
  • 4 g praf de copt
  • 2 oua XL
  • 70 g zahar brut
  • 1/2 lgt scortisoara macinata (optional)
  • 150 g merdenchi (melasa de struguri)
  • 80 g ulei de cocos
  • un praf sare


Crema:
  • 600 g smantana pentru frisca (32% grasime)
  • 70 g zahar
  • 500 g mascarpone
  • 150 g smantana (20 % grasime)
  • 50 g iaurt grecesc (10 % grasime)
  • 150 g gem de caise 


Cum procedezi:

Blat
1. Intr-un bol cerni faina, adaugi praful de copt si praful de sare apoi faci o adancitura.
2. Bati ouale cu zaharul brut si cu melasa de struguri si le adaugi in ingredientele de la pasul anterior.

                      




 


3. Amesteci cu o lingura, adaugi uleiul de cocos si framanti pana cand obtii un aluat omogen. Pui aluatul intr-o folie alimentara si il dai la frigider pana a doua zi.


4. Preincalzesti cuptorul la 200 grade Celsius.  
5. Imparti aluatul in 4 parti egale. Scoti pe rand fiecare parte de la frigider si o intinzi cat poti de subtire cu un sucitor pe o hartie de copt, decupezi aluatul sub forma unui disc cu diametrul de 22 cm (eu am facut asta cu ajutorul unei farfurii), intepi foaia de blat cu o furculita din loc in loc, iar surplusul de aluat il foloseti mai tarziu. Transferi hartia de copt cu tot cu foaia de blat pe o tava si introduci in cuptor pentru 8 minute pe treapta de coacere uniforma.


6. Dupa coacere scoti tava si lasi sa se racoreasca complet pe o suprafata plana (eu le-am lasat pana a doua zi). Procedati asa cu toate bucatile de aluat ramase pentru foi. Din surplusul de aluat ramas de la foi am format mici bilute pe care le-am copt pe aceeasi tava cu ultima foaie de blat.
Nota: E bine sa aveti macar 3 tavi disponibile si dupa ce le scoateti sa le lasati sa se racoreasca in tava cu tot cu hartia de copt
  
Crema:
   Intr-un bol torni smantana pentru frisca (32% grasime) rece, adaugi zaharul si mixezi pana cand creste in volum, adaugi branza mascapone si mixezi pana la inglobare, adaugi apoi smantana si iaurtul grecesc si mixezi bine.
  Nota : Eu am impartit crema in 4 - folosind cate 350 g pentru 3 dintre straturi, iar la ultimul strat (la cel de deasupra) am folosit 250 g.


 Asamblare:
1. Pe un platou asezi un inel detasabil pentru torturi, asezi prima felie de blat, pui o parte din crema, netezesti apoi  faci niste adancituri in crema si adaugi 50 g de gem de caise. Asezi deasupra foaie, crema, 50 g gem de caise, din nou foaie - crema - 50 g gem de caise, si inchei cu a patra foaie pe care asezi un strat mai subtire de crema. Acoperi cu o folie si dai tortul la frigider de pe o zi pe alta (eu l-am lasat vreo trei zile fiindca devine mai gustos cu cat sta mai mult ;).























2. Scoti tortul de la frigider, detasezi inelul cu ajutorul unei torțe, apoi il decorezi dupa preferinta.








 

































Comentarii