Marmeladă de gutui



   Mult timp a mai trecut de când nu m-am mai apropiat de tastele unui laptop... iată însă că astăzi am
găsit timp pentru redactat o reţetă nouă.
   Am avut recoltă bogată de gutui şi anul acesta. Din ea  am reuşit să fac dulceaţă, peltea şi mai nou marmeladă şi gutui murate. 
  Fiindcă mă plictisisem îngrozitor de tăiat gutuile cubuleţe pentru dulceaţă, am recurs la o metodă mai simplă de preparare a acestora: spălat, tăiat felii mari, pus la fiert, dat prin blenderul G21 Perfect Smoothie Vitality şi pus din nou la fiert după toate operaţiunile acestea rezultă o marmeladă mieroasă şi parfumată.
  Pe iscusitul G21 Perfect Smoothie Vitality l-am pus la treabă toată vara şi toamna.  Am pus cămara la punct cu ajutorul lui făcând bulion, ketchup, marmeladă de zmeură, marmeladăde gutui, marmeladă de mere şi pere mmmm, yumm. 
   
Ingrediente:
  • 2 kg gutui (cântărite la curat, adică după spalare şi eliminarea cotorului)
  • 1 litru de apă
  • 1 kg zahăr


Cum procedezi:
1. Speli gutuile cu un burete curat sub jet de apă rece până când elimini tot puful. Le laşi să se usuce , cureţi apoi eventualele punctuleţe negre,  apoi le tai felii direct de pe cotor. 
2. Într-o oală neaderentă pui gutuile şi apa, acoperi oala cu un capac. Din momentul în care începe să fiarbă laşi capacul pe oală 15 minute, iei apoi capacul şi mai laşi la fiert încă 10-15 minute. Opreşti focul, torni gutuile într-o sită şi le laşi la scurs 10 minute. !!!Ai grijă să păstrezi zeama în care au fiert fiindcă vei avea nevoie mai tarziu de ea!!!

3. Torni gutuile în blender şi le mixezi până când obţii o pastă catifelată. 
4. Torni piureul de gutui înapoi în cratiţa neaderentă, adaugi zahărul şi amesteci bine. În momentul acesta dacă îţi place consistenţa o poţi lăsa aşa, eu am vrut sa o pot întinde pe pâine fără dificultate aşa că i-am adaugat şi zeama în care au fiert (vezi punctul 2). 
5. Pui oala pe foc mic şi din momentul în care începe să fiarbă, o laşi fix 30 de minute amesteci cam la 3-4 minute  la început, apoi spre sfarşitul timpului de fierbere amesteci continuu.
6. Torni marmelada în borcane sterilizate, înfiletezi bine capacul şi întorci borcanele cu fundul în sus pentru 30 de minute. După timpul menţionat întorci borcanele în poziţie normală şi le laşi să se răcească complet, le etichetezi şi le depozitezi în cămară.
   ATENŢIE! În timpul fierberii veţi avea parte de vulcani gutuioşi care vor stropi peste tot aşa că vă sfătuiesc cu dragă inimă să fiţi echipaţi până-n dinţi cu bluza cu mâneci, cască şi eşarfă la gură. :))))))

Notă: Am încercat încă două variante în care am redus cantitatea de zahăr. La una din variante am pus 400 g de zahăr, iar la cealaltă am pus 100  g zahăr per kilogramul de fruct după recomandarea Silviei Jurcovan, daaaaar mi se pare că au gust uşor amărui

P.S. Dacă vreţi puteţi decoji gutuile, eu le-am pus cu totul pentru că aşa e mult mai parfumată. ;)













Comentarii