Tort cu mentă și ciocolată, de post

 
    Tort cu ciocolată și mentă am mai făcut, însă în varianta de dulce. De data asta am încercat o
variantă vegană. Nu vreau să îl laud, daaaar e foarte bun!
 Vedeți mai jos modul de preparare și luați aminte la gafele pe care le-am făcut în timpul preparării. 

Blat:


  • 360 g făină de grâu tip 000
  • 40 g cacao (11% grăsime)
  • 1 praf de copt (10 g)
  • 1 praf sare
  • 140 g zahăr
  • 300 ml apă plată
  • 60 g ulei de palmier
  • 1 căpăcel esență mentă Americană
  • 160 g aquafaba (lichidul dintr-o conservă de năut)

Crema de mentă:


  • 160 g instant de cocos
  • 80 g amidon de porumb
  • 120 g zahăr
  • 600 ml apă rece
  • 40 g ulei de cocos
  • 2 căpăcele de mentă Americană

Ganache de ciocolată:


  • 485 g lapte de cocos din conservă (doar partea solidă)
  • 350 g ciocolată neagră, de post (55% cacao)
  • 40 g ulei de cocos

Mod e preparare:

Blat:

1. Încălzește cuptorul la 180 grade Celsius.
2. Pune ingredientele uscate (făina, cacaoa, praful de copt, si sarea) într-un bol. Amesteca-le usor.
3. În alt bol pune zahărul, apa, uleiul de palmier, oțetul, si esența de mentă. Mixează cu un tel până când se dizolvă zahărul.
4. Torni ingredientele lichide peste cele solide și amestecă cu un tel până la omogenizare.

5. Mixează aquafaba spumă cu ajutorul unui mixer apoi o înglobezi treptat, cu o spatulă, în compoziția de la pasul anterior. 

6. Toarnă compoziția într-o tavă 20x20 cm, tapetată cu hârtie de copt și introdu tava în cuptor pentru 40-60 minute (sau până trece testul scobitorii), pe treapta coacere uniformă. 

7. După coacere scoți tava din cuptor și lași blatul să se răcească complet, la temperatura camerei, il poti baga apoi la frigider și a doua zi îl tai în 2 felii egale, fără a include parte crăpată. 


Crema de mentă:

1. Într-un vas neaderent amestecă instantul de nucă de cocos cu zahărul și amidonul, adaugă apa si amestecă bine cu un tel. 

2. Pune cratița pe foc mic și amestecă continuu până când se îngroașă compoziția (aproximativ 5 minute).Opreste focul și adaugă uleiul de cocos, amestecă bine cu telul pănă când acesta este înglobat complet. Acoperă crema cu o folie alimentară și o lași să se răcească complet la temnperatura camerei.
3. După răcire iei folia alimentară de deasupra cremei și adaugi esența de mentă. O înglobezi bine cu un tel și împarți crema în două.

Ganache de ciocolată:

  1. Rupi ciocolata în bucăți și o pui împreună cu laptele de cocos la topit pe bain-marie, într-un vas de inox. Amesteci cun un tel până la omogenizare, apoi adaugi uleiul de cocos și amesteci bine cu telul.

2. Iei crema de pe foc și o lași să se răcească complet la temperatura camerei. Introduci vasul cu ganache în frigider până în momentul în care decorezi tortul.

Asamblare:

1. In aceeași tavă în care am copt blatul, punem hârtia de copt, apoi prima felie de blat, o jumătate din cantitatea de cremă de mentă, nivelezi, pui apoi a doua felie de blat și restul cremei de mentă, nivelezi și introduci în congelator pentru câteva ore (eu l-am introdus seara și l-am scos dimineața următoare).
2. Scoți tortul din congelator și îl transferi pe un platou.

3. Din ganache iei 160 g într-un vas și îl pui pe bain-marie, amesteci până când compoziția se subțiază ca o glazură, apoi o torni pe suprafața tortului și nevelezi ușor cu o spatulă.

4. Pui bolul cu restul cremei ganache pe bain marie pentru 5-10 secunde, cât să se dezlipească de pereții vasului, apoi mixezi compoziția cu un mixer până când se deschide la culoare.
5. Pui ganache-ul într-un poș cu dui stea închisă și decorezi tortul după preferință. Eu i-am adăugat fluturași decorativi,frunze de rozmarin și căpșune. 


Obs. Eu am făcut o gafă și din neatenție am băgat blatul în cuptor la 200 grade Celsius pe încălzire rapidă, voi să nu care cumva să faceți așa!!!!


Notă: 1. Ar fi bine dacă ați pune doar 3/4 din plicul de praf de copt.
          2. Nu am folosit tot ganache-ul de ciocolată, 280 g l-amfolosit la alt tort.































Comentarii