Prajitură cu foi fragede, de post

    Prăjiturile de post simple, cu puține ingrediente și care se fac foarte ușor sunt preferatele mele. Așa
este și prăjitura cu foi, prăjitură pe care mama mea o făcea frecvent când eram copil.
  Pe ici pe colo am mai modificat câte ceva, însă rețeta de bază e aceeași.


Foi:

  • 600 g făină tip 000
  • 1/4 lgț bicarbonat sodiu
  • 1 lgț praf de copt
  • 110 g zahăr
  • 250 ml apă minerală carbogazoasă
  • 85 g ulei de palmier
  • coaja de la o jumatate de lămâie
  • 1 lg zeamă de lămâie
  • 1 praf sare


Umplutură:
  • gem de prune (6-8 linguri)
  • 2 lg griș


Cum procedezi:
Aluat:
1. Preîncălzești cuptorul la 180 grade Celsius.
2. Cerni făina într-un bol, adaugi bicarbonatul, praful de copt, praful de sare.
3. Într-un alt vas amesteci apa minerală cu zahărul și cu uleiul de palmier apoi le adaugi în bolul cu ingrediente uscate, adaugi zeama și coaja de lămâie, amesteci cu o lingură apoi frămânți bine până când obții un aluat omogen. Atenție dacă aluatul e lipicios  mai adaugi una-două linguri de făină și dacă pare prea uscat mai adauci una-două linguri de apă.
4. Împarți aluatul în două. Intinzi cu sucitorul prima bucată de aluat pe o hârtie de copt pentru a-l putea transfera ușor în tava tapetată cu hârtie de copt (39x25 cm dimensiune). Presari deasupra foii grișul, adaugi gemul de prune, intinzi cea de-a doua bucată de aluat și o pui deasupra. O înțepi din loc cu furculița (eu am făcut din aluatul rămas de la margini câteva inimioare și le-am pus deasupra) și introduci tava la cuptor pentru 30 de minute sau până când observi că s-a rumenit ușor, treapta coacere uniformă.
5. După coacere scoți tava din cuptor și lași prăjitura să se răcească complet, abia apoi o porționezi.

S-aveți poftă! 
   Notă: puteți pune orice sortiment de gem vă este pe plac, sau chiar mere răzuite și scăzute.









Comentarii