Clătite cu ciocolată (fără gluten, fără zahăr)


       Nu știu cum sunteți voi, însă eu una ador clătitele. Îmi place să le mănânc, însă e mare miune să
mă trasnească din senin să fac clătite.  Cred ca fac de două trei ori pe an, maximum și asta fiindcă nu suport mirosul acela de ulei prăjit. De regulă fiică-mii îi pică însărcinarea de a sta lângă tigaie, dar de data aceasta pofta de ceva dulce a fost atât de mare încât nu am mai așteptat să ajungă ea de la școală, și bine am făcut, fiindcă am descoperit că dacă ung tigaia cu o pensulă îmbibată în puțin ulei de cocos nu iese atat de mult fum, și clătitele parcă îs mai gustoase. :)
   Aveam pofta de ceva ciocolatos, și cum cântarul meu s-a "dereglat" și arată cu 5 kile mai mult decât arăta înainte de Crăciun am zis că e momentul să pun piciorul în prag. :)
 Le-am umplut cu cremă de ciocolată obținută din bănuți de ciocolată de la Green Sugar. Sunt foarte bune, și dacă rezistați până adoua zi (la mine au mai rămas vreo 3-4 bucăți) parcă îs chiar mai bune, poate și datorită faptului că le-am feliat subțire și că au rămas puține.
  Fiindcă simandicosul meu atomic, deși iubește ciocolata, nu agreează să se murdărească pe mâini am zis să îi fac clăti-pops. :)

Aluat Clătite:
  • 150 g făină fără gluten (mix universal)
  • 1 plic Green Sugar vanilie Bourbon 
  • 500 ml lapte
  • 4 ouă (de la găini de curte)
  • 1/8 lgț sare
  • -------
  • ulei de cocos pentru uns tigaia

Umplutură:



Cum procedezi:

Aluat

1. Intr-un vas amesteci făina cu praful de sare și cu plicul de vanilie de Bourbon
2. Bați ouăle, le amesteci cu laptele și torni peste ingredientele uscate. Amesteci bine cu un tel. 
3. Înfiebânți tigaia și o ungi cu o pensula cu puțin ulei de cocos/floarea soarelui. Torni câte un polonic (eu am un polonic micuț pentru treaba asta) de compoziție în tigaie și coci fiecare clătită (cred că știți prea bine cum se coc clătitele:).
4. După ce le coci, le scoți pe o farfurie și le lași la răcit, iar între timp prepari crema de ciocolată. 

Crema de ciocolată:

1. Pui bănuții de ciocolată într-un vas de inox împreună cu smântâna petru frișcă, și pui vasul deasupra unei cratițe cu apă fierbinte (bain-marie), lași până când se topește ciocolata. Omogenizezi cu un tel, apoi iei vasul deoparte și lași la răcit la temperatura camerei.
2. Umpli clătitele cu crema de ciocolată, și fiindcă nu mi-a ajuns am umplut câteva clătite cu Greentella (ținută în prealabil lângă o sursă de căldură). 
  Noi nu am avut răbdare și ne-am apucat de ele imediat, dar  dacă rezistați până a doua zi (când crema de ciocolată se mai întărește) puteți face clăti-pops din ele. Sunt faine și nu te murdărești pe mâni când mănânci.







Clatite cu Greentella



































Comentarii

Trimiteți un comentariu

Salutare! Iti multumesc pentru vizita! Comentariile sunt bine-venite. Daca te-au inspirat preparatele de pe acest blog te invit sa-mi trimiti o fotografie intr-un mesaj pe pagina de facebook a blogului (Biochimist la cratita) ori intr-un e-mail la biochimistlacratita@gmail.com.