Chiftele de năut (fără gluten)

    Pentru că la spuma de ciocolată am folosit apa de la conserva de năut, trebuia să utilizez și năutul
într-o rețetă. 
  Chifteluțe vegane am mai făcut inclusiv de fasole, ciuperci, dovlecel, sfeclă, însă acum a venit rândul celor din năut. Se fac extrem de simplu și de rapid și se coc îndată. 
   Personal evit să le prăjesc fiindcă întreg procesul de prăjire îmi face rău. Nu ați crede dar lucrurile pe care le urăsc cel mai mult în bucătărie sunt să prăjesc chiftele, să fac gogoși și să fac clătite. Din fericire la chiftele pot apela cu încredere la cuptor (ceea ce le face mai sănătoase), iar cand vine vorba de clătite și gogoși (deși le fac rar, cam din an în Paști) mă bazez pe fiica mea. <3
   Vă povesteam în postările precedente despre campania Mănânc Responsabil de Sărbători, la care particip alături de oameni pasionați, și care este inițiată de prietenii Alimentespeciale.ro. Detaliile campaniei le găsiți AICI, iar AICI găsiți rețetele participante.
   
   

Ingrediente:

  • 500 g năut din conservă
  • 150 g ceapă (cântărită după curățare)
  • 5 căței de usturoi
  • 1/4 linguriță piper măcinat
  • 1/4 linguriță turmeric pudră
  • 1/2 linguriță ghimbir pudră
  • 2 lingurițe boia dulce
  • 1/2 linguriță sare
  • 1 lingură pătrunjel uscat
  • 2 linguri ulei floarea soarelui presat la rece
  • 50 g pesmet fără gluten




Cum procedezi:

1. Încălzești cuptorul la 180 grade Celsius și tapetezi o tavă cu hârtie de copt.
2. Tai ceapa grosier și o pui împreună cu usturoiul în robotul de bucătărie și pulsezi de câteva ori.

3. Torni năutul (bine scurs de zeamā) și condimentele în robot, și pulsezi până când obții consistența dorită (personal prefer o compoziție mai grosieră). 

4. Îți ungi mâinile cu ulei și formezi chifeluțe, apoi le dai prin pesmet fără gluten și le așezi pe tavă. 
5. Introduci tava în cuptor pentru 15-20 minute. După coacere scoți tava din cuptor și lași chifteluțele să se răcească complet, apoi le transferi pe un platou și le păstrezi la frigider.
 P.S. Erau tare frumușele când le-am scos, dar m-am fript la degete și era cât pe ce să scap tava jos. Din fericire am scăpat-o doar pe-o parte, s-au înghesuit unele în altele  și s-au "șifonat" puțin. :))
   
















Comentarii