Piersici de post (fara gluten)




  Ca si borsul umplut, care este rusesc, piersicile nu sunt o reteta pur romaneasca si, mai multe tari si-o
disputa. Cum si in bucataria romaneasca se prepara de multa vreme, am zis ca trebuie sa le pregatesc si eu. Chiar imi era dor de ele. Nu le-am mai pregatit de ani de zile si voiam sa le incerc in varianta de post si fara gluten pentru campania "Gatim romaneste si fara gluten cu Schar", campanie de care va vorbeam si in postarile trecute.
 Sper ca nu stati prost cu rabdarea, de preparat se prepara destul de repede, insa va trebui sa asteptati sa se intareasca crema dupa ce le-ati umplut. :)




Ingrediente:
Aluat:
  • 150 ml aquafaba (zeama de la o conserva de naut)
  • 150 g zahar pudra
  • 500 g faina mix patisserie Schar
  • 1 plic zahar Bourbon
  • 1 lgt rasa bicarbonat de sodiu
  • 1 lgt otet
  • 150 g ulei de palmier
  • 1/8 lgt sare

Umplutura
  • 220 g lapte de cocos (din conserva)
  • 50 g zahar pudra
  • 65 g ciocolata de post (81% cacao)
  • 30 g cacao
  • 30 g miez de nuca tocat

Decor:
  • 1 morcov razuit
  • Coaja de la o portocala
  • 2 lg zahar (+extra pentru tavalit)
  • 1 sfecla mica razuita
______________________
In plus :
jumatati de coaja de nuca si ulei de palmier

Cum procedezi:

 

 

 

    Mai intai pregatesti jumatatile de coji de nuca, le pui intr-un vas cu apa calda si le freci bine cu un burete. Le clatesti in mai multe ape, le scurgi si le pui la uscat. Eu le-am pus intr-o tava si le-am bagat in cuptor la temperatura medie pana s-au uscat. Apoi le scoti si le lasi sa se racoreasca.




Aluat
1. Incalzeste cuptorul la 180 grade Celsius. 
2. Pune aquafaba intr-un vas si mixeaz-o spuma cu praful de sare. 
3. Adauga zaharul pudra impreuna cu zaharul Bourbon peste spuma  de aquafaba si mixeaza pana la incorporare.
4. Adauga faina treptat:  mai intai 100 g faina mix patisserie, mixezi, adaugi apoi bicarbonatul stins cu otet, mixezi, mai adaugi 150 g faina patisserie, mixezi, apoi inca 100 g faina mix patisserie, amesteci, adaugi 100 g ulei de palmier, amesteci, mai adaugi inca 100 g faina mix patisserie Schar, apoi inca 50 g ulei de palmier, incorporezi si adaugi in final inca 50 g faina de patisserie si framanti un aluat omogen.
Nota: E important sa adaugi ingredientele asa cum le-am redat in acest pas si nu toate deodata.
5. Ungi cojile de nuca cu ulei de palmier. 
6. Iti ungi mainile cu ulei de palmier sau cu apa, vezi care varianta iti convine mai mult (eu le-am folosit pe amandoua) si formezi bilute de aluat (aproximativ 40 g fiecare, acum depinde de cat de mari sunt cojile voastre de nuca, ale mele au fost mari, insa ar fi bine sa folositi nuci mai micute), iar in fiecare biluta apesi o coaja de nuca, finisezi marginile aluatului, pui nucile intr-o tava tapetata cu hartie de copt la distanta intre ele, continui asa pana il termini aluatul. 
7. Introduci in cuptorul preincalzit timp de 10-12 minute. Cand s-au copt, scoti tava din cuptor, lasi sa se racoreasca 2-3 minute apoi scoti cojile de nuca cu grija. Lasi jumatatile de piersica sa se racoreasca complet, si intre timp pregatesti umplutura.

Umplutura:
1. Rupe ciocolata in bucati si topeste-o pe bain-marie si o lasi sa se racoreasca.
2. Amesteca laptele de cocos din conserva ca sa nufolosesti doar partea solida si cantareste cantitatea necesara. 
3. Pune laptele de cocos intr-un vas, adauga zaharul pudra si mixeaza, adauga cacaoa si mixeaza pana la inglobare, aduaga nuca taiata bucati (eu am preferat-o tocata grosier), amesteci cu o paleta, iar in final adaugi ciocolata topita si racorita. Amesteci bine.
4. Umpli jumatatile de piersica apoi le alipesti. Ideal e sa le bagi la frigider sa se intareasca inainte de a le colora, eu n-am facut lucrul asta fiindca ma grabeam, insa e musai ca voi sa nu sariti acest pas.

Decor:
1. Spala si curata morcovul si sfecla de coaja si razuieste-le in vase separate prin gaurile mici ale razatorii.
2. Peste morcov adauga coaja de portocala. 
3. Pune apoi cate o lingura de zahar peste fiecare, amesteca si lasa-le cateva minute asa.  Pune morcovul  intr-o bucata de tifon si stoarce lichidul intr-un vas, procedeaza la fel si cu sfecla.
4. Inmoaie fiecare piersica pe jumatate in fiecare vas cu colorant si tavaleste-o apoi prin zahar tos. Le poti pune la frigider pana in momentul consumarii.


 Nota: 1. Daca sunteti celiaci verificati cu atentie ingredientele continute de ciocolata si de cacao, si alegeti tipul potrivit pentru voi.
          2. Din cantitatile prezentate mi-au iesit 12 piersici mari. 
          3. Atentie si la ingredientele zaharului pudra, eu folosesc doar macinat de mine, insa daca il cumparati cititi eticheta fiindca e posibil sa contina gluten.
          



















































Comentarii

Trimiteți un comentariu

Salutare! Iti multumesc pentru vizita! Comentariile sunt bine-venite. Daca te-au inspirat preparatele de pe acest blog te invit sa-mi trimiti o fotografie intr-un mesaj pe pagina de facebook a blogului (Biochimist la cratita) ori intr-un e-mail la biochimistlacratita@gmail.com.