Bezea cu peltea de gutui



   A trecut ceva timp de cand nu m-am mai apropiat de blog si asa din cauza altor activitiati pe care le-am
derulat in perioada aceasta. Ca fapt divers printre altele, am invatat sa tes. E adevarat ca imi doream de mult timp sa invat a tese, si in sfarsit am reusit sa imi indeplinesc visul.
  Revenind la cratite, am stat destul si aici, am creat si retete, am fotografiat, insa nu am redactat... pana azi, cand  am hotarat sa scriu reteta bezelei delicioase cu peltea de gutui.

 


 



Ingrediente:
  • 240 g albusuri (la temperatura camerei)
  • 400 g peltea de gutui
  • 60 g faina fara gluten cernuta (Mix It - Schar)/ amidon din porumb.
  • un praf sare 
  • _____
  • 200 ml smantana lichida (30%grasime)

Cum procedam:
1. Preincalzeste cuptorul la 130 grade Celsius.
2. Pune pelteaua intr-un vas neaderent si inferbant-o pana cand  se transforma in sirop.
3. Pune albusurile intr-un bol bine degresat (eu il dau cu putin otet si ilsterg cu un prosop de hartie inainte de a-l folosi), adauga praful de sare si mixeaza albusurile spuma. Toarna pelteaua peste albusuri, in fir subtire, in dua transe, mixand continuu la viteza medie in timpul adaugarii, iar apoi mixezi la viteza mare pana la omogenizare. In momentul asta se poate consuma asa, avand o culoare si aroma deosebita.
4. Cerne faina fara gluten in compozitite (atentie cantarita dupa cernere), in doua - trei transe si inglobeaza fiecare transa cu o spatula prin miscari circulare, de sus in jos.
5. Eu am pus 400 g din compozitie intr-o tava (20x20 cm) tapetata cu hartie de copt, iar restul compozitiei am pus-o intr-un pos si am format bezele intr-o tava tapetata cu hartie de copt, insa daca nu doriti bezele lipicioase puteti turna toata compozitia intr-o tava mai mare.
6. Introduci in cuptor 1h - 1h si 30 min depinde de cuptor, pe treapta de ventilatie.
7. Scoti blatul si  bezelele si le lasi la racit complet.
8. Muti blatul pe un platou, mixezi smantana lichida pana cand creste in volum si devine cremoasa si o torni peste blat (eu o bat simpla, fara zahar deoarece completeaza beeaua ;). 
9. Decorezi dupa preferinta. Eu am pus niste bezele lipicioase si cate un strop de peltea.
Iar fii-miu a facut omuleti din bezea. :))



















Comentarii

  1. Ce reteta super!!
    M-as tot uita la poze,dar mi-e ca va trebui sa merg sa-mi potolesc pofta :)))

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Salutare! Iti multumesc pentru vizita! Comentariile sunt bine-venite. Daca te-au inspirat preparatele de pe acest blog te invit sa-mi trimiti o fotografie intr-un mesaj pe pagina de facebook a blogului (Biochimist la cratita) ori intr-un e-mail la biochimistlacratita@gmail.com.