Tarta cu ciocolata si cirese amare



    Daca cu ciresata nu ma omor, cu ciresele din ea e alta poveste. Visam la tarta asta inca de cand am pus
ciresele la imbatat... pardon la macerat.
   Fiindca tarta nu e recomandata copiilor, asa ca bonus, din aluatul pentru baza am facut si biscuiti pe care ai mei i-au devorat la propriu. 

Baza:
  • 350 g faina de grau
  • 100 g zahar pudra
  • 40 g cacao
  • 180 g smantana dulce grasa (de tara)
  • 20 g ulei palmier
  • 1 ou mediu (de tara)
  • 50 ml lapte
  • 3/4 lgt praf de copt
  • un praf de sare

Umplutura:
  • 100 g cirese amare (din ciresata, fara samburi)
  • 200 ml samntana pentru frisca (Pilos)
  • 100 g ciocolata amaruie (50% cacao)
  • 2 lgt zahar
  • 80 g mascarpone
  • 1 lgt ciresata

Cum procedam:
Baza:
1. Intr-un vas punem 220 g faina, zaharul pudra, cacaoa, praful de copt si amestecam. Facem o adancitura si  adaugam samantana, oul, sarea, uleiul de palmier si incepem sa framantam. Incorporam treptat si faina ramasa si formam o bila din aluat. Acoperim aluatul cu o folie alimentara si il lasam sa se odihneasca la frigider pentru 30  de minute. 
2. Preincalzim cuptorul la  200 de grade Celsius.
3. Scoatem aluatul de la frigider, il impartim in 2 bucati egale. O parte din aluat o intindem intre doua hartii de copt la grosimea de jumatate de centimetru. Transferam aluatul astfel intins intr-o tava (27x13 cm) tapetata cu hartie de copt, taiem marginile (eu am folosit un sablon pentru biscuiti ) si facem cateva gaurele pe laturile aualtului (acestea sunt optionale si au rol pur decorativ), punem o hartie de copt deasupra si turnam orez peste aceasta.
4. Introducem in cuptor pe raftul din mijloc, treapta coacere uniforma, pentru 15 de minute, scoatem din cuptor, luam hartia de copt cu orezul si o dam deoparte si introducem tava cu baza din nou in cuptor pentru 5-10 minute. 
5. Scoatem tava din cuptor si o lasam sa se raceasca complet (eu am lasat-o de pe o zi pe alta).
6. Aluatul ramas il intindem tot intre doua hartii de copt si il decupam dupa preferinta. Punem biscuitii intr-o tava tapetata cu hartie de copt si introducem in cuptor pentru 10-15 minute la 200 grade Celsius.

Umplutura si asamblare:
1. Topim ciocolata pe baie de aburi.
2. Punem jumatate din cantitatea de cirese amare pe baza tartei.
3. Mixam smantana lichida rece cu zaharul pana cand creste in volum si devine aerata. Luam jumatate din cantitatea de frisca si o repartizam pe baza tartei, apoi imprastiem restul cireselor amare deasupra.
4. In frisca ramasa incorporam ciresata si branza mascarpone cu mixerul, iar mai apoi ciocolata topita  (racorita in prealabil 2-3 minute).

 5. Punem cateva linguri de crema pe tarta si o intindem cu o lingura, iar restul cremei o transferam intr-un pos si o distribuim pe tarta.



Acu-i acu'  daca va tine rabdarea sa o mai bagati la frigider pentru o ora sau daca va infingeti direct in ea. Eu tre' sa recunosc ca n-am mai avut rabdare si i-am venit de hac imediat. :))



































Comentarii

Trimiteți un comentariu

Salutare! Iti multumesc pentru vizita! Comentariile sunt bine-venite. Daca te-au inspirat preparatele de pe acest blog te invit sa-mi trimiti o fotografie intr-un mesaj pe pagina de facebook a blogului (Biochimist la cratita) ori intr-un e-mail la biochimistlacratita@gmail.com.