Prajitura cu pere posate si ciocolata


    Se intampla uneori sa nu am timp sa prajituresc in weekend. Ei bine asa s-a intamplat cu prajitura aceasta
care a aparut in "meniu" intr-o zi de duminica. Am fost invitati la prietenii nostri si am facut-o in mare fuga... Ce-i drept n-am respectat decat timpul de coacere fiindca restul le-am grabit. :))) Cu riscul de a ramane fara prajitura  fiindca locuiesc la parter, am scos tava pe pervaz la racit, imi parea rau ca n-am un ventilator sa se raceasca mai repede. :)))
  Mno acu' sa nu care cumva sa dati cu piatra ca n-am facut poze cu DSLR-ul fiindca drept sa va spun nu stiam cum sa ma incadrez in timp... exact ca la testele sub presiune. :))) Initial am zis ca nu pun reteta, dar prietenii nostri au zis ca TREBUIE sa reteta acestui dezmat dulce. Asa ca v-a trebui sa va multumiti cu pozele de pe telefon. 

Ingrediente:
  • 300 ml vin rosu sec
  • 300 ml must vin rosu
  • 60 g zahar
  • 1 foaie de dafin
  • 6 bobite piper (optional)
  • 1 lgt scortisoara macinata/sau 1baton intreg
  • 12 pere micute, tari (untoasa de Bosc)
Blat
  • 250 g faina de grau 
  • 70 g cacao
  • 100 g zahar
  • 5 g praf de copt
  • 250 ml lapte
  • 50 g ulei de palmier
  • 80 g miere de albine
  • 4 oua medii (de tara)


Crema:
  • 100 g ciocolata neagra (55% cacao)
  • 230 ml smantana pentru frisca rece (Pilos am folosit eu)
  • 1/4 lgt scortisoara pudra

Glazura
  • 80 g ciocolata neagra
  • 1 lgt ulei palmier

Cum procedam:

1. Spalam si curatam perele de coaja si de seminte.
2. Intr-o cratita neaderenta amestecam vinul sec cu mustul (daca nu aveti must folositi doar vin), adaugam zaharul, piperul, foaia de dafin si scortisoara si amestecam. Punem cratita pe foc, iar cand lichidul da in fiert adaugam perele si le fierbem 15 minute.
3. Scoatem perele si le lasam la racit.

Blat:

1. Incalzim cuptorul la 180 grade Celsius.
2. Intr-un vas amestecam ingredientele uscate: faina, cacaoa, praful de copt si cu zaharul.
3. In alt vas amestecam laptele cu uleiul (aveti grija sa fie lichid), mierea si ouale, mixam bine si le inglobam in ingredientele uscate cu ajutorul unui tel.
4. Turnam compozitia intr-o tava tapetata cu hartie de copt (dimensiune 35x25 cm),  introducem in cuptor pe treapta de coacere uniforma pentru 5 minute. Scoatem tava, asezam perele in blat si introducem din nou in cuptor pentru 40-50 de minute, sau pana cand trece testul scobitorii (daca introduceti o scobitoare in mijlocul blatului si aceasta iese curata atunci rezulta ca blatul este copt).
 5. Scoatem tava din cuptor si lasam sa se raceasca complet si o transferam cu mare grija pe un platou.

  Nota! Daca vreti ca blatul sa fie mai inalt, puteti turna compozitia intr-o tava de dimensiune mai mica.

Crema:

1. Topim ciocolata impreuna cu 30 ml smantana pentru frisca pe bain marie.
2. Mixam restul de smantana lichida rece (200 ml) pana cand creste in volum si devine aerata, adaugam scortisoara pudra si ciocolata topita si le inglobam cu ajutorul unei spatule. 
3. Punem crema intr-un pos spritam deasupra prajiturii. 
4. Introducem prajitura in cuptor pentru 2-3 ore.

Glazura:

Topim ciocolata impreuna cu uleiul de palmier pe bain-marie si cu ajutorul unei linguri o imprastiem peste prajitura. Vorba lu' fii-miu facem kung fu ciocolatos pe prajitura, iar in final razuim 20 g ciocolata neagra deasupra. 

S-aveti pofta!




















Comentarii

Trimiteți un comentariu

Salutare! Iti multumesc pentru vizita! Comentariile sunt bine-venite. Daca te-au inspirat preparatele de pe acest blog te invit sa-mi trimiti o fotografie intr-un mesaj pe pagina de facebook a blogului (Biochimist la cratita) ori intr-un e-mail la biochimistlacratita@gmail.com.