Tort Passion, cu ciocolata si jeleu de hibiscus



     Dragilor, iar am tras "chiulul" cu postarile, dar numai din cauza ca sunt grozav de ocupata. N-am
timp nici sa respir, dar sper ca incepand cu luna Mai lucrurile sa revina pe fagasul lor normal si eu sa ma pot ocupa mai mult de ceea ce-mi place sa fac.
      M-am tot gandit ce nume s-ar potrivi acestui tort si m-a trosnit pasiunea. Gata ii zicem "Passion", fiindca are ingrediente pe care le iubesc si fiindca l-am creat cu pasiune!

Blat:
  •  3 oua medii (de la gaini de curte am folosit eu)
  • 70 g zahar
  • 40 g cacao
  • 30 g faina
  • 10 g ulei
Ganache de ciocolata
  • 150 g ciocolata amaruie (50%cacao)
  • 200 g smantana lichida (Pilos)
Mousse de smantana
  • 10 g gelatina granule (Dr. Oetker)
  • 40 ml apa rece
  • 200 g smantana lichida (Pilos)
  • 80 g zahar
  • 200 g smantana (12% grasime)
Jeleu de hibiscus

Decor
  • 100 g ciocolata amaruie (50% cacao)
  • flori comestibile

Pentru insiropat

Cum procedezi:

Blat:
1. Preincalzeste cuptorul la 180 grade Celsius.
2. Pui ouale intr-un vas impreuna cu zaharul si le bati cu ajutorul mixerului pana cand spuma formata se deschide la culoare. Adaugi uleiul si mixezi cateva secunde, pana cand acesta este total inglobat.
3. Amesteci faina cu cacaoa si cerni amestecul in 2-3 transe peste ouale batute. Incorporeazi fiecare transa (cu grija ca sa nu formeze cocoloase) prin miscari circulare de sus in jos, cu ajutorul unei spatule.
4. Torni compozitia intr-o tava (17 cm diametru) tapetata cu hartie de copt si introduci in cuptor pentru 30 de minute, sau pana cand trece testul scobitorii. 
5. Dupa coacere, se scoate din cuptor si se lasa la racit.

Ganache de ciocolata
1. Pune ciocolata rupta in bucati impreuna cu 150 g smantana lichida intr-un vas cu frund dublu pe foc mic si amesteci continuu pana cand ciocolata se topeste si obtii o compozitie uniforma.
2. Opresti focul si adaugi smantana lichida ramasa (50g) si amesteci pana la inglobarea totala a acesteia.
3. Lasi compozitia sa se raceasca complet si apoi o introduci in  frigider pentru 1-2 ore.

Mousse de smantana 
ATENTIE! Se prepara in momentul asamblarii.
1. Pune gelatina la hidratat in apa rece pentru 10 minute, apoi o dizolvi pe bain-marie (conform instructiunilor de pe ambalaj).
2. Pune smantana lichida rece intr-un vas impreuna cu zaharul si mixeaza pana cand aceasta creste in volum si devine aerata. Adauga smantana obisnuita (cea cu 12% grasime) si gelatina dizolvata (calduta) si mixezi pana cand acestea sunt inglobate total in frisca. O folosesti imediat la asamblat.

Jeleu de hibiscus
1. Pune cei 200 ml apa intr-un vas la clocotit, apoi toarna apa fierbinte peste florile de hibiscus si lasa sa infuzeze 3-4 minute.
2. Strecoara ceaiul si ia deoparte 50 ml din acesta. Pui la racit cei 50ml de ceai si pui gelatina la hidratat timp de 10 minute. 
3. In restul de ceai adaugi zaharul si amesteci bine, daca s-a racit il incalzesti cat sa ajunga la 30-32 grade celsius (catsa nu te frigi daca tii degetul in el), apoi torni gelatina hidratata si amesteci pana cand se dizolva. 
Eu l-am facut seara si l-am folosit a doua zi, dar il puteti pregati in momentul finisarii.

Decor:
Topesti ciocolata, o pui pe o foaie de acetat sau pe o hartie de copt si o intinzi cu o spatula. O lasi 5 minute la temperatura camerei si trasezi dreptunghiuri de 5x7 cm, apoi o introduci in frigider.
Le folosesti in momentul finisarii.

Asamblare
1.  Tapeteaza o tava (17cm diametru) cu fund detasabil, cu folie alimentara sau cu hartie de copt.
2. Taie 1cm din marginea blatului, il aseazi in tava (in centrul acesteia) si il insiropez cu putin ceai. 
3. Scoti ganache-ul de ciocolata din frigider si il mixezi pana cand se deschide la culoare si creste in volum. Il pui intr-un pos si-l pui pe blat cat mai uniform.


4. Pregatesti mousse-ul de smantana si il torni in tava peste blat si ganache. Introduci in frigider pentru 1-2 ore, apoi il scoti si il introduci in congelator pentru inca 2-3 ore.
5. Scoti tortul de la congelator,  incalzesti putin marginea tavii ca sa o poti deschide si scoti cu grija tortul pe un gratar care l-ai asezat peste un vas.
6. Incalzesti jeleul de hibiscus pe bain-marie (daca a apucat sa se intareasca), si il torni cu grija peste tort. Cu lichidul care se colecteaza in vas repeti procedura pana cand acesta se epuizeaza.
7. Transferi tortul pe un platou si il decorezi cu bucatile de ciocolata, flori comestibile.

P.S.
:) Bila din jeleu am obtinut-o din greseala incalzind jeleul incomplet. Daca vreti puteti pune jeleu dinainte intr-o forma din silicon.
 Am uitat sa va zic ca initial am taiat blatul pe orizontala rezultand doua felii, dar cum fii-miu se tot rotea prin bucatarie una din ele s-a "evaporat". :)))



 














Comentarii

  1. M-ai omorat cu zile, ce minunatii faci!
    Si ce prezentari! <3

    RăspundețiȘtergere
  2. Intr-adevar, inspira pasiune, tortul tau <3 Pasiune de orice fel, inclusiv pentru dulciuri :) Felicitari!

    RăspundețiȘtergere
  3. Ce frumos l-ai ornat! A ieșit chiar interesant cu bila aceea de jeleu! Va să zică ai rămas fară un etaj la tort! N-are nimic, a fost bun oricum! Și fetele mele dau târcoale prin bucătărie când fac prăjituri.

    RăspundețiȘtergere
  4. Nu stiu ce sa spun...am amutit! Sincer! Stau in fata laptopului si ma tot gandesc ce sa spun :))))
    Il admir cu toata puterea! Splendid! Plec salivand :)))))

    RăspundețiȘtergere
  5. O frumusete!!! As cere o portie.. dar cred ca m-am trezit tarziu :)

    RăspundețiȘtergere
  6. Iar ma tentezi cu chestii "interzise".
    Excelent arata si cu siguranta a fost delicios.Bravo!

    RăspundețiȘtergere
  7. Arata minunat! Sectiunea e de-a dreptul apetisanta. Te pup!

    RăspundețiȘtergere
  8. Cu adevarat deosebit. Voi incerca si eu sa fac decoratiunile din ciocolata pentru un desert, some day.. Sper sa-mi si iasa. :-)

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Salutare! Iti multumesc pentru vizita! Comentariile sunt bine-venite. Daca te-au inspirat preparatele de pe acest blog te invit sa-mi trimiti o fotografie intr-un mesaj pe pagina de facebook a blogului (Biochimist la cratita) ori intr-un e-mail la biochimistlacratita@gmail.com.