Tort cu iaurt, jeleu de zmeura si nuca de cocos

   Arome preferate intr-o noua prezentare. :) Da! va ziceam ca am o "problema" cu zmeura, pentru
mine e un fruct perfect si unul din ingredientele prezente in multe retete dulci. Am multe retete cu zmeura, iar la intreaga colectie mai adaug una. :)

  Tortul de fata nu este unul complicat, dar necesita mai mult timp si migala.


Jeleu de zmeura
  • 450 g zmeura congelata
  • 50 g zahar
  • 10 g gelatina granule
  • 30 ml apa rece
Blat
  • 2 albusuri (de la oua foarte mari XL)
  • 120 g zahar
  • 50 g faina
  • 50 g fulgi nuca de cocos
  • 1 praf sare
Crema de iaurt
  • 200 g iaurt
  • 200g smantana pentru frisca (30% grasime)
  • 80 g zahar
  • 10 g gelatina granule
  • 40 ml apa rece
Glazura de ciocolata alba
  • 200g ciocolata alba
  • 2 lg smantana lichida
 Decor
  • 100 g ciocolata alba
  • jeleu de zmeura
  • fulgi nuca de cocos

 Cum procedezi:

 
Jeleul de zmeura:
1. Pregateste un cilindru din carton (30cm lungime si 3,5 cm diametru) (eu am folosit unul de la folia alimentara), tapetandu-l pe interior cu hartie de copt. Hartia de copt trebuie sa fie mai lunga decat cilindrul cu vreo 7-8 cm. La unul din capete tai hartia de copt din loc in loc  si o intorci peste marginea cilindrului apoi pregatesti un "capac" dintr-o punguta pe care o  atasezi strans de capatul cilindrului cu un elastic. 





2.  Pune gelatina la hidratat in apa rece (eu  masor apa cu o seringa sterila) 10 minute.
3. Pune zmeura intr-un blender si mixeaza pana obtii un piure. Pune piureul intr-o sita si separa-l de seminte (vor rezulta 320g piure curat).
4.  Amesteci piureul de zmeura cu zaharul pana cand acesta se dizolva, si pui amestecul la incalzit (sa ajunga la 32-35 grade Celsius, sau cat sa nu te frigi daca tii degetul in el). Peste sosul de zmeura pui gelatina hidratata si amesteci pana la dizolvarea acesteia. 


5. Torni jeleul de zmeura caldut in cilindru, apoi acoperi cu o punguta si strangi cu un elastic (o sa iti mai ramana putin jeleu, pe care il vei pune intr-o cana si il vei da la frigider pana in momentul decorarii).
6. Introduci cilindrul pe verticala in congelator pentru cateva ore (eu l-am lasat de seara pana dimineata).
7. Scoti cilindrul din congelator cu 5 minute inainte de momentul asamblarii tortului, si scoti cu grija din cilindru jeleul de zmeura (va trebui sa rupi cartonul cu mare grija si sa dai deoparte hartia de copt in momentul asamblarii), apoi sa il tai la dimensiunea potrivita.

 Blat:
1. Mixeaza albusurile (la temperatura camerei) spuma tare cu praful de sare, adauga zaharul in doua transe si mixeaza pana cand spuma devine lucioasa, iar zaharul s-a dizolvat complet. 
2. Amesteca faina cu fulgii de cocos si incorporeaza amestecul in spuma de albusuri cu ajutorul unei spatule, prin miscaricirculare, de sus in jos. 
3. Toarna compozitia intr-o tava (eu am folosit una de 20x20cm) tapetata cu hartie de copt (sau unsa cu unt in cazul in care detineti o forma de silicon) si introdu in cuptorul incalzit in prealabil la 180 grade Celsius timp de 20 de minute, sau pana cand trece testul scobitorii. 
4. Dupa ce s-a copt, lasi blatul sa se raceasca complet apoi tai marginile si il portionezi in doua bucati de   7cm latime x 18cm lungime.

Crema de iaurt 
ATENTIE! O prepari in momentul asamblarii tortului. 
1. Hidratezi gelatina in apa rece apoi o dizolvi pe baie de aburi.
2. Mixezi smantana pentru frisca rece cu zaharul pana cand creste in volum si devine aerata. Adaugi iaurtul si gelatina dizolvata calduta si mixezi pana la inglobarea acestora.


Glazura de ciocolata alba
!!!! O prepari in momentul in care ai scos tortul de la congelator.
Rupi ciocolata in bucati mici si o pui la topit intr-un vas pe bain marie impreuna cu smantana lichida, Lasi sa se racoreasca putin apoi o poti folosi la glazurat.
 Nota: Glazura "fuge" de pe tort asa ca n-ar fi rau daca i-ai adauga 3-4 g gelatina hidratata si dizolvata in 10 ml apa.

Decor:
Rupi ciocolata in bucati si o topesti pe bain-marie, o pui intr-un pos mic facut din hartie de copt (ca AICI) si pe o foaie de acetat/sau pe o hartie de copt formezi discuri si introduci hartia in frigider pana in momentul decorarii. Atentie! Foaia de hartie trebuie pusa pe ceva solid (o tava) ca sa o poti manevra.

Asamblare:
1. Tapeteaza o tava dreptunghiulara (21x8x6 cm) cu hartie de copt, pune una din feliile de blat in tava, pune o treime  din crema de iaurt (trebuie sa te misti rapid, altfel se inatareste), pui in mijloc jeleul de zmeura si il apesi usor, apoi pui restul de crema deasupra si celalata felie de blat pe care o apesi usor ca sa ia contact cu crema.
2. Introduci tava in frigider 1-2 ore apoi o transferi in congelator pentru cateva ore (eu am lasat-o de pe o zi pe alta).
3. Scoti tortul din congelator, il scoti cu grija din forma, desprinzi hartia de copt usor de pe el, il pui pe un gratar (sub gratar sa pui o tava), il glazurezi si presari fulgi de nuca de cocos pe margine. Apoi decorezi cu discurile de ciocolata si cu jeleul de zmeura.

 Nota: Pentru asamblat ar fi bine sa folosesti o tava mai rigida, eu am folosit din silicon si din pacate s-a deformat putin. 
 Nota 2 : Se serveste semi-inghetat. :)





















 





Comentarii

  1. Cum ai putut sa il tai? E atat de frumos!!!! :-) Serios, arata demential!!!!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :)) Asa bine! Cand te da pofta pe-afara il tai si cu lingura. :)))
      Multumesc!

      Ștergere
  2. Ce minunatie ai facut iarasi.
    Nu cred ca mai este cazul sa-ti spun ca este fix pe gustul meu,doar si eu am o "problema" cu zmeura :)))))))
    Pupici

    RăspundețiȘtergere
  3. Eu cred...deci eu cred.... deci eu creeeed....:)))) ca tu ...te plicitisesti si esti mereu in cautare de noi senzatii! :)))
    Arata splendid, salivez numai cand citesc asa bunatate... bravoo, Alina! ador deserturile tale cu zmeura :x

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :)))) Fata draga, mereu imi aduci zambetul pe buze! Si eu ador tot ce prepari tu!
      Va pupam, cu drag!

      Ștergere
  4. Ooo, si eu am o problema cu zmeura, o ador, as manca tone intregi :) Tortul e minunat de frumos si foarte ingenios, felicitari!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :) Simona, multumesc!
      Ma bucur ca impartasim acelasi sentiment vis-a-vis de acest fruct delicios. :D

      Ștergere

Trimiteți un comentariu

Salutare! Iti multumesc pentru vizita! Comentariile sunt bine-venite. Daca te-au inspirat preparatele de pe acest blog te invit sa-mi trimiti o fotografie intr-un mesaj pe pagina de facebook a blogului (Biochimist la cratita) ori intr-un e-mail la biochimistlacratita@gmail.com.