Prajitura cu foi si gem de capsune (de post)


   "La Multi Ani" dragi romani! De Ziua Nationala, am ales sa pregatesc ceva care-mi aminteste
de diminetile friguroase din copilarie. Cred ca stiti aceasta prajitura. E clasica prajitura cu 15 linguri de zahar, 15 lg ulei, 15 lg apa,  faina cat cuprinde (de regula tot cam 15 lg) si umplutura  dupa bunul plac. E super-simpla si grozav de buna.
  Mama facea mereu aceasta prajitura cand eram mici. Uneori o facea cu magiun de prune alteori cu mere si nuci, alteori cu dulceata de gutui sau de visine. De multe ori inlocuia apa din reteta cu suc de rosii si iesea o nebunie. :) 
 N-am respectat intocmai reteta mamei, deoarece am folosit ulei de palmier, iar acesta se comporta diferit fata de uleiul de floarea soarelui.
  Reactia fiicei mele cand a gustat din prajitura a fost "Ce-ai pus in ea ca nu ma mai pot opri? E atat de buna ca da dependenta." 
 

Aluat:
  • 600 g faina de grau (30 lg cu varf)
  • 200 g zahar (10 lg cu varf)
  • 200 ml apa calda (15 lg)
  • 60 g ulei de palmier topit (10 lg)
  • 1 lgt rasa bicarbonat de sodiu
  • 1 lgt zeama lamaie
  • 1 praf sare

Umplutura:
  • 500 g gem de capsune/orice gem preferi

Cum procedezi:
1. Preincalzesti cuptorul la 180 grade Celsius.
2. Amesteci zaharul cu apa calda pana cand se dizolva in mare parte. Adaugi uleiul si amesteca bine.
3. Pui 400 g faina intr-un bol, adaugi sarea, amestecul de la pasul anterior si bicarbonatul stins cu zeama de lamaie si amesteci cu o lingura pana cand obtii un aluat lipicios. Adaugi restul de faina si framanti pana cand aluatul se desprinde de vas.




4. Tapetezi o tava (32x22 cm) cu hartie de copt. 
5. Imparti aluatul in 3 bucati egale, intinzi o foaie de aluat cu grosimea de 0.5 cm, o pui in tava, tai marginile, pui 250 g gem de capsune si il intinzi pe toata suprafata foii, urmatoarea foaie de aluat, restul de gem si ultima foaie de aluat. (Mama intepa cu furculita ultima foaie, insa eu am facut niste forme, iar capetele ramase le-am impletit si le-am pus pe margine)
 
6. Introdu in cuptor pentru 30 minute, pe treapta de incalzire superioara si inferioara. 
7. Dupa ce s-a copt scoti din cuptor, lasi sa se raceasca complet apoi o portionezi.
Asta-i tot!
Enjoy!
P.S. Este recomandat sa o consumati a doua zi dupa ce ati facut-o deoarece foile devin mai moi. ;)










Comentarii

  1. Asa bine arata, incat o cred pe fiica ta ca nu se poate opri :) Si fiindca e de post, am notat reteta, sa o fac si eu :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Mai bine ulei decât margarină, nu? Foarte bună și simplă! Mai că mi-ai făcut poftă!

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Salutare! Iti multumesc pentru vizita! Comentariile sunt bine-venite. Daca te-au inspirat preparatele de pe acest blog te invit sa-mi trimiti o fotografie intr-un mesaj pe pagina de facebook a blogului (Biochimist la cratita) ori intr-un e-mail la biochimistlacratita@gmail.com.