Ardei copti, la borcan


  Nu stiu cum sunteti voi insa la mine un lucru-i clar, sunt nebuna dupa ardeii copti. In fiecare an coc
macar un sac de ardei si ii pun la congelator. Anul acesta am ales alta varianta pentru a-i conserva, si anume la borcan. Numai ii scoti din borcan, le adaugi ulei si sunt gata. Sunt atat de buni ca mi-e teama ca cele 3 ture facute nu ne ajung sa trecem iarna. :))
Ingrediente:
  • ardei kapia + gogosari
pt. 7 borcane 720ml
  • 600 ml otet (9grade)
  • 2 lg cu varf sare grunjoasa (neiodata)
  • 6 lg zahar tos
  • 2 lg boabe de mustar
  • 1 si 1/2 lg boabe piper negru
  • zeama lasata de ardeii copti curatati (500 ml)

Cum procedezi:
1. Coci ardeii pe tabla/plita sau in cuptor. Fiecare rand de ardei copt care il iei de pe plita il pui intr-o oala, presari sare deasupra si pui un capac deasupra ca sa se cojeasca usor. Continui pana cand termini ardeii. Ii lasi cateva minute si apoi  curati pielita si cotorul cu seminte. 

2. Scurgi zeama lasata de ardeii curatati si o pui intr-o cratita impreuna cu otetul, boabele de piper, mustar, sare si zahar. Lasi cratita pe foc pana cand lichidul da in cloclot.
3. Asezi ardeii in borcane sterilizate, lasand liber cam un deget din inaltimea borcanului. Umpli borcanele cu lichidul obtinut la pasul anterior, pui capacele si introduci in cuptorul preincalzit pentru 15 minute la 180 grade Celsius.

4. Opresti temperatura si lasi borcanele in cuptor 3-4 ore, apoi le scoti si le depozitezi in camara.

Nota: N-am dat o cantitate fixa de ardei pentru ca nu i-am cantarit exact, sa fi fost vreo 7-8 kg. 

AICI gasiti reteta care m-a inspirat. 
 

Comentarii

  1. Si mie imi plac ardeii copti. Niciodata nu mi se pare ca fac indeajuns toata vara. Foarte faine pozele tale ! :)

    Pupici!

    Oana D.

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Salutare! Iti multumesc pentru vizita! Comentariile sunt bine-venite. Daca te-au inspirat preparatele de pe acest blog te invit sa-mi trimiti o fotografie intr-un mesaj pe pagina de facebook a blogului (Biochimist la cratita) ori intr-un e-mail la biochimistlacratita@gmail.com.