Cotlet de porc, la cuptor

 Nu stiu cum sunteti voi, insa eu cum simt olecuta ca vine frigul cum mi-e pofta de mancaruri mai
consistente. :)
 Va povesteam ca-mi plac mult condimentele, insa nu vreau sub nici o forma ca acestea sa acopere gustul preparatului, ci sa se simta subtil. Acesta fripturica a iesit exact asa cum mi-am dorit.




Ingrediente:
cotlet de porc (nu e o cantitate standard, eu spre ex. am avut 4 kg)

Marinada:
1/2 lgt ghimbir pudra
1/2 lgt piper
1/2 lgt ienibahar pudra
1 lgt ierburi de Provence
1/2 lg sare grunjoasa
1 lgt busuioc uscat 
2 lg rase zahar brun 
3 lg otet balsamic
6 lg vin rosu (stresinica - am folosit eu)
Cum procedezi:
1. Amesteca toate ingredientele pentru marinada.
2. Curata cotletul (sau nu:) de evenualele pielite si pune-l in vasul cu marinada. Acopera vasul cu o folie alimentara si lasa-l la temperatura camerei macar o ora si jumatate, avand grija sa intorci din cand in cand cotletul.
3. Incinge cuptorul la  210 grade Celsius pe treapta grill.
4. Pune cotletul pe un gratar, intr-o tava si toarna marinada in tava impreuna cu 1/2 cana apa. 
5. Introdu tava in cuptor si lasa cotletul 10 minute pe o parte, apoi intoarce-l si pe cealalta parte inca 10 minute. 
6. Comuta pe treapta de coacere (incalzire superioara + inferioara)  si scade temperatura la 190 grade. Mai lasa cotletul in cuptor 20 minute (depinde de cat de bine facut il vrei). 
7. Scoate cotletul din cuptor si acopera-l cu o folie de aluminiu si lasa-l 5-10 minute sa se odihneasca inainte de a-l taia.

Nota: daca nu detii un cuptor cu functie grill poti incinge o tigaie si sa prajesti cotletul pe toate partile (pentru a-si pastra sucurile) inainte de a-l introduce in cuptor.  
Proaspat scos din cuptor






Comentarii

Trimiteți un comentariu

Salutare! Iti multumesc pentru vizita! Comentariile sunt bine-venite. Daca te-au inspirat preparatele de pe acest blog te invit sa-mi trimiti o fotografie intr-un mesaj pe pagina de facebook a blogului (Biochimist la cratita) ori intr-un e-mail la biochimistlacratita@gmail.com.