Cozonac cu nuca de cocos

     
    Nu stiu cum sunteti voi insa mie vremea asta ploioasa imi face pofta de dulciuri din aluaturi dospite,
in special de cozonac. :) Si nu numai eu am pofte, ci si copilasii mei au cerut din nou cozonacel cu nuca de cocos, asa ca ma pun repede pe treaba ca-mi roade urechile asta mic. :))
 Aspectul acestui cozonacel a fost inspirat de Violeta, careia ii multumesc. Gasiti reteta cu pricina AICI.

   Ingrediente (pentru 4 cozonaci)
   Aluat 1:
  • 1 kg faina de grau (+ 50 g faina extra pentru framantat)
  • 220 g zahar
  • 200 ml ulei de floarea soarelui presat la rece
  • 500 ml lapte cald
  • 50 g drojdie proaspata
  • 4 galbenusuri (de la oua de tara)
  • coaja de la o portocala
  • coaja de la o lamaie
  • 1 lgt sare
   Aluat 2:
  • 900 g faina de grau (+ extra pentru framantat ~100 g)
  • 100 g cacao (22% grasime)
  • 500 ml lapte
  • 4 galbenusuri
  • 200 ml ulei presat la rece
  • 50 g drojdie proaspata (Pakmaya am folisit eu)
   Umplutura:
  • 270 g ciocolata alba
  • 200 g fulgi nuca de cocos
  • 4 albusuri
  Pentru uns:
  • 1 galbenus amestecat cu 2 lg lapte si cu 1 lgt zahar
    Cum procedezi:
   Aluat 1:
1. Cerne faina de doua ori.
2. Intr-un vas prepara o maia framantand si dizolvand drojdia in 300 ml lapte cald. Adauga o lg zahar si 2 lg faina peste drojdia dizolvata si amesteca bine. Acopera vasul cu un prosop si lasa sa dospeasca fix 10 minute.
3. Mixeaza galbenusurile cu zaharul pana cand se deschid la culoare, apoi adauga coaja de portocala si cea de lamaie.
4. Fa o adancitura in mijlocul fainii cernute si adauga maiaua, galbenusurile batute, restul de lapte cald, coaja razuita de portocala si cea de lamaie si amesteca cu o lingura pana incorporezi toata faina.
5. Framanta bine cu mainile timp de 7 minute adaugand uleiul putin cate putin. In final pune o lingura de faina, mai framanta un minut, acopera cu un prosop si lasa la dospit 60 de minute.

   Aluat 2:
1. Prepara maiaua ca la aluatul 1.
2. Amesteca restul de faina cu  cacaoa si cerne-le de doua ori. Apoi procedeaza ca la pasii 3, 4 si 5 de la aluatul 1.

   
 

 Umplutura:
   Intr-un vas razuieste ciocolata alba, pune fulgii de nuca de cocos si amesteca. Adauga apoi albusurile (nebatute) si inglobeaza-le in compozitie.

   Asamblare:
1. Framanta aluatul alb si imparte-l in 4 bucati egale, procedeaza la fel si cu aluatul negru.
2. Unge blatul de lucru cu putin ulei, unge-te si pe maini apoi intinde o bucata de aluat alb intr-o foaie
3. dreptunghiulara groasa de 0.5 - 1 cm (ajuta-te de sucitor ca sa il aduci la grosimea ideala). Procedeaza la fel si cu aluatul negru.
4. Pune aluatul negru peste cel alb si apasa-l putin cu palmele, intinde pe suprafata aluatului negru 1/4 din umplutura apoi ruleaza usor, ascunde capetele si pune-l intr-o tava de cozonac tapetata cu hartie de copt. Procedeaza la fel si cu restul bucatilor de aluat.
5. Acopera tavile cu un prosop si lasa cozonacii la dospit 10-15 min.
6. Preincalzeste cuptorul la 180 grade Celsius si baga in cuptor un vas cu apa rece. Baga apoi cozonacii pe raftul din mijloc al cuptorului si lasa-i la copt 45-50 min sau pana se rumenesc (depinde de cuptor - al meu e electric, si l-am setat pe incalzire superioara si inferioara).
7. Dupa ce s-au copt scoate-i din cuptor, acopera tavile cu un prosop si lasa-i sa se racoreasca.

S-aveti pofta!
 Nota:  - Faina, ouale, drojdia si uleiul trebuie sa aibe temperatura camerei cand te apuci de framantat.
           - Uleiul presat la rece este asa-numitul oloi si se gaseste in piete. Este mult mai gros decat uleiul rafinat.
             - Pentru gustul nostru sunt perfecti, insa stiu ca unii dintre voi ii prefera mai dulci asa ca puteti mari cantitatea de zahar.































Comentarii

  1. Vai, cat de bine arata! As vrea si eu o felie, langa cafeluta mea! ;;)

    RăspundețiȘtergere
  2. What a beautiful sweet treat! Craving a bite now!

    RăspundețiȘtergere
  3. O minunatie de cozonac sa sti ca l- am facut ,am avut ceva de munca dar merita am facut 2 cozonaci,o sa iti trimit poze ! Gabriela .

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Salutare! Iti multumesc pentru vizita! Comentariile sunt bine-venite. Daca te-au inspirat preparatele de pe acest blog te invit sa-mi trimiti o fotografie intr-un mesaj pe pagina de facebook a blogului (Biochimist la cratita) ori intr-un e-mail la biochimistlacratita@gmail.com.