Tort cu struguri, nuci si crema de branza

   Saptamana trecuta am avut motiv de sarbatoare, am implinit cativa anisori de cand am spus "DA"
raspicat si mi-am unit destinul cu jumatatea mea <3<3. Nu se putea sub nici o forma sa sarbatorim fara ceva dulce si cum anul trecut am optat pentru un tort cu sampanie, anul acesta timpul scurt  m-a determinat sa fac ceva mai rapid. Vreau sa va zic ca a iesit o nebunie de tort, pe bune. Crema face toti banii, e super-mega-delicioasa si e inspirata de Andie careia ii multumesc. :) :* Am introdus inca doua ingrediente in crema fiindca voiam o cantitate mai mare si fiindca imi era lene sa dau o fuga la magazin :">, dar si asa a iesit tare buna.


  Ingrediente:
   Blat:
  • 5 oua foarte mari
  • 180 g zahar
  • 150 g faina
  • 3 lgt ulei de floarea soarelui
  • coaja de la o lamaie
  • 80 g boabe de struguri negri (struguri de masa am folosit eu)
  • 40 g miez de nuca
   Crema:
  • 500 g mascarpone
  • 250 g ricotta
  • 200 g frisca lichida (Pilos)
  • 250 g smantana (fina si cremoasa de la Pilos am folosit) 
  • 3-4 linguri de miere poliflora
   Sirop:
  • 3 lg sirop concentrat de salcam
  • 170 ml apa plata
   Cum procedam:
   Blat
Blat
1. Preincalzim cuptorul la 190°C.
2. Separam albusurile de galbenusuri.
3. Mixam galbenusurile cu 80 g zahar, pana cand se deschid la culoare si cresc in volum, adaugam cele 3 linguri de ulei si mai mixam 2 minute.
4. Mixam albusurile spuma cu un praf de sare, adaugam apoi 100 g zahar si mixam pana cand spuma formata devine sidefie, iar zaharul este dizolvat complet.
5. Incorporam galbenusurile spuma in albusurile batute cu ajutorul unei spatule de silicon. Facem operatiunea aceasta prin cat mai putine miscari  ca sa nu piarda din volum.
6. Inglobam faina cernuta si coaja de lamaie in compozitie cu ajutorul spatulei de silicon/ lingurii de lemn tot cu atentie prin miscari circulare.

7. Repartizam compozitia in 3 tavi  (17 cm diametru) tapetate cu hartie de copt. Taiem boabele de struguri in doua si scoatem semintele. Impartim in 2 cantitatea de struguri, si punem boabele in 2 din cele 3 tavi.
8. Coacem miezul de nuca 5 minute la 200°C, il lasam sa se raceasca apoi il punem in cea de-a treia tava.
9. Introducem tavile in cuptor pentru 30-40 minute, pe raftul din mijloc. Facem testul introducand o scobitoare in mijlocul blaturilor, daca iese curata => copt.
10. Scoatem din cuptor si lasam blaturile sa se raceasca pe un gratar. 
   Crema:
1. Mixam frisca lichida pana capata volum si consitenta.
2. Mixam separat mascarponele cu ricotta, smantana si mierea. Adaugam frisca batuta si amestecam.  

  
   Asamblare:
1. Punem un blat cu struguri pe platou, il insiropam asteptam 5-10 minute, punem 200 g de crema, blatul cu nuci pe care il vom insiropa, pauza 5 minute, 200 g crema de branza, ultimul blat cu struguri + insiropat si dat la frigider pentru cel putin 2 ore. 
2. Scoatem tortul, il imbracam intr-un start subtire de crema. Punem restul de crema intr-un poche cu sprit simplu si spritam un rand vertical de crema. Luam o lingurita/spatula si intindem spre dreapta fiecare punct de crema, punem iar un rand de puncte si intidem cu coada linguritei spre dreapta. Procedam asa pana cand terminam de decorat. Introducem tortul in frigider 12-24 ore sau macar pentru 3-4 ore daca n-aveti rabdare.
   Reteta originala de crema o gasiti AICI.

 



                              Asta-i tot ce-am mai putut "salva" din tort. :))


        




Comentarii

  1. La multi multi ani fericiti sa aveti tortul arata superb daca e si cu nuca e si mai bine, mai e si inalt super, crema sta bine intre straturi nu e moale?inca o data multa fericire sa ai.Gabriela.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Gabriela, iti multumesc! Crema sta bine intre straturi, nu aluneca si nu e prea moale. Daca vrei sa ramana mai tare poti renunta la smantana.

      Ștergere
  2. La multi ani plini de iubire va doresc. Tortul este foarte, foarte frumos. Bravo!

    RăspundețiȘtergere
  3. Waw ce combinatie! trebuie sa fie bestial!! foarte frumos decorat tortul!
    Te invit sa publici retetele tale in comunitatea google+ Comer Especial https://plus.google.com/u/0/communities/107450020436626483665
    un salut
    http://eniskitchen.blogspot.com.es/

    RăspundețiȘtergere
  4. La mulți ani împreună! Îmi place tortul! Pare super-mega delicios.

    RăspundețiȘtergere
  5. cat de bine arata, gustul nu poate fi decat delicos!

    RăspundețiȘtergere
  6. Foarte tare. Foarte tare. Ce sa mai zic, nu mai zic nimic decat ca ma bucur tare mult ca ai incercat crema, stiam io ca o sa fie hit :)

    RăspundețiȘtergere
  7. Multi ani inainte, Alina! Sa fiti sanatosi si fericiti! Tortul este...senzational, felicitari pt bunaciunea asta! Muah!

    RăspundețiȘtergere
  8. La multi ani fericiti impreuna!! O nebunie de tort, foarte potrivit si elegant pentru o aniversare in doi ;-)

    RăspundețiȘtergere
  9. LA MULTI ANI !!!!! Sa-l repeti si peste 50 ce ani.... Si acum o intrebare: blaturile nu-mi incap toate odata la copt, nu se lasa compozitia? Sau cum trebuie de procedat? Multumesc! RV

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumim!
      N-am avut problema aceasta. Desi aerul ar avea efect asupra compozitiei...le poti baga pe rand daca n-ai cum altfel, sau poti imparti din start ingredientele pentru 3 portii (o sa fie mai greu cu ouale, eventual pui 6 oua medii ;).

      Ștergere
  10. La multi ani frumosi drepti! Tortul e superb si bun!
    Tare-mi place tot ce gatesti! >:d<

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumim pentru urari, Gaby!
      Iti multumesc pentru vizita, inseamna tare mult! :X

      Ștergere

Trimiteți un comentariu

Salutare! Iti multumesc pentru vizita! Comentariile sunt bine-venite. Daca te-au inspirat preparatele de pe acest blog te invit sa-mi trimiti o fotografie intr-un mesaj pe pagina de facebook a blogului (Biochimist la cratita) ori intr-un e-mail la biochimistlacratita@gmail.com.