Tort rapid cu cirese amare (de post)

  Saptamana aceasta a fost ziua jumatatii mele. I-am facut un tort de post ce sa-i fac daca s-a nascut 
in post cu dulceata lui preferata, de fapt am trasformat negresa cu nuca de cocos intr-un tort cu blat umed. A iesit o nebunie!!! Nu este finisat pentru ca sotului meu ii plac lucrurile naturale, brute, fara prea multe chichite si ornamente. La multi ani, my love! Sa fii sanatos, voios si plin de energie si sa sarbatorim si peste 60 ani ca acum ;) :-*

   Ingrediente:
   Blat:
  • 400 g faina
  • 460 g fulgi de cocos
  • 85 g cacao
  • 115 g zahar
  • 600 ml apa plata
  • 100 ml ulei
  • 300 g dulceata de cirese amare
  • 2 lgt cu varf bicarbonat de sodiu
  • 1 lg otet din vin alb
   Crema
  • 300 ml frisca vegetala indulcita
  • 4 lg cu varf dulceata e cirese amare
   Decor 
  • 1 lg dulceata de cirese amare

Cum procedam:
1. Preincalzim cuptorul la 190°C. 
2. Amestecam faina cu cacaoa si cu zaharul. 
3. Adaugam apa, uleiul si bicarbonatul stins cu otet si amestecam energic. Incorporam apoi dulceata de cirese si fulgii de cocos.
4. Repartizam compozitia in 3 tavi cu diametrul de 17 cm, tapetate cu hartie de copt.
5. Introducem in cuptor pentru 35-45 minute. Verificam blaturile introducand o scobitoare in mijlocul blatului, daca nu iese lipicioasa => blaturile sunt coapte.
6. Scoatem blaturile la racit, cel putin 15 minute, pe un gratar.
7. Mixam frisca vegetala pana creste in volum si devine ferma. 
8. Dam deoparte jumatate din cantitatea de frisca, iar in restul punem dulceata de cirese amare.

   Asamblare:
    Punem un blat, jumatate din crema de frisca cu cirese amare, al doilea blat, restul de crema cu cirese amare si ultimul blat. Deasupra punem frisca data deoparte si o lingura de dulceata de cirese amare. Introducem in frigider minim 1 ora.

S-aveti pofta! 

 Nota!
 Frisca vegetala poate contine proteine extrase din lapte, personal nu cred, dar fiecare face cum considera in privinta utilizarii acesteia. ;)
 Puteti folosi orice fel de otet. 










Comentarii

  1. Fabulos!
    Ciocolatos!
    Apetisant!
    Delicios!
    Buuun raaaau!

    RăspundețiȘtergere
  2. Arata incredibil!!!!:D Si la multi ani;)

    RăspundețiȘtergere
  3. Ei ce bine arata ,La multi ani sotului tau ,cred ca e delicios,asa arata in ciuda faptului ca e de post ,blatul imi pare tare bun umed!

    RăspundețiȘtergere
  4. La multi ani sotului tau. Imi place mult tortul. Ce frisca vegetala ai folosit? Eu pana acum foloseam Hulala in post dar am citit ca si aia are proteine de lapte si as vrea sa fac un tort curand dar sincer nu stiu ce frisca sa folosesc.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Rocsy, eu am folosit Dulcinea. Dar cred ca pe toate scrie ca ar contine proteine din lapte. Eu una nu cred pana nu verific. Am sa trimit o mostra colegior din laborator sa analizeze. :))
      Multumim pentru urari!

      Ștergere
  5. La multi ani!Multa sanatate si fericire!
    Tortul este si pe placul sotului meu,mare amator de dulceata de cirese amare.Eu nu-s deloc fan cirese amare.

    RăspundețiȘtergere
  6. Foarte frumos in compozitia blatului are si fulgi de cocos asa pare,merge si cu otet simplu sau e o diferenta ,La muti ani sotului!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Are si fulgi de cocos, dar uitasem sa trec cantitatea. :"> Poti folosi otet simplu, nu-i bai, eu folosesc din vin alb pentru ca de ala am in casa. :)
      Multumim pentru urari!

      Ștergere
  7. Cat de fain arata... Si inca un atu: este de post!

    RăspundețiȘtergere
  8. Sa-ti traiasca sotul, sa fie sanatos si tu pe langa el!! O bunatate de tort i-ai facut!!

    RăspundețiȘtergere
  9. Bestial, numai cand ma gandesc la ciresele alea!

    RăspundețiȘtergere
  10. De post sau nu, daca-i tort vreau si eu! Tare bun!

    RăspundețiȘtergere
  11. la cat de rapid ce pregateste cred ca la fel de repede se si duce :D..oricum la cum arata in poza iti lasa gura apa, a iesit foarte bine

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, asta asa-i ! Abia am reusit sa salvez o feliuta pentru a fotografia sectiunea.

      Ștergere

Trimiteți un comentariu

Salutare! Iti multumesc pentru vizita! Comentariile sunt bine-venite. Daca te-au inspirat preparatele de pe acest blog te invit sa-mi trimiti o fotografie intr-un mesaj pe pagina de facebook a blogului (Biochimist la cratita) ori intr-un e-mail la biochimistlacratita@gmail.com.