Prajiturele integrale cu piure de mere (de post)




   Am facut aceste prajiturele pentru fetele de la Transylvanian Kitchen. Daca n-ati aflat inca, fetele
astea simpatice gazduiesc luna aceasta Provocarea Dulce Romanie, la care puteti participa si voi. ;)
  Am urmat sfatul lui Andie privind indulcitorii naturali si am folosit piureul de mere si doar o lingura de zahar la toata compozitia.

 Ingrediente:
  • 450 g faina integrala de grau
  • 30 g tarate de grau
  • 30 g faina de secara
  • 1 lgt seminte fenicul/anason
  • 1/2 lgt sare
  • 1/2 lgt bicarbonat de sodiu
  • 1 lgt otet din vin alb
  • 25 g ulei de palmier
  • 2 lgt cu varf scortisoara pudra
  • 80 g miez de nuca
  • 1 lg zahar brun (12 g)
  • 550 g piure de mere 

   Piureul de mere il obtinem din:
  • 750 g mere 
  • 70 ml apa 
  • 1 lg zeama de lamaie
Pentru pudrat:
  • scortisoara sau zahar 
   Cum procedam:
1. Mai intai facem piureul punand merele curatate de seminte si cotor (daca vreti puteti sa curatati si coaja, insa va sfatuiesc sa nu o faceti fiindca aceasta da un plus de savoare) intr-o cratita impreuna cu  apa si zeama de lamaie, punem un capac si lasam la foc mic pana cand merele se inmoaie 5-10 min. Le pasam cu autorul unui mixer vertical si lasam sa se racoreasca.
2. Preincalzim cuptorul la 190°C.
3. Pentru aluatul de prajiturele amestecam 300 g de faina integrala de grau cu restul ingredientelor uscate, adaugam apoi piureul de mere si ingredientele umede avand grija sa omogenizam bine compozitita, iar faina integrala de grau ramasa o incorporam pe parcurs. 
4. Formam un cilindru din aluat din care taiem felii de 2-3 cm, care le vom modela sub forma unor bilute. 
5. Punem prajiturelele/biscuiteii cum vreti sa le spuneti in tava tapetata cu hartie de copt si le aplatizam cu o furculita. 
6. Introducem tava in cuptor pentru 15-20 minute.
7. Dupa ce le scoatem din cuptor le lasam la racit, apoi le pudram dupa preferinta cu scortisoara sau cu zahar pudra.







 


Comentarii

  1. Ma gandesc ca sunt tare buni si aromati. Si eu am facut ceva asemanator, tot pentru Dulce Romanie.

    RăspundețiȘtergere
  2. Eu nu sunt fan zahăr deci mă încântă tare mult ideea cu piureul de mere!
    Mulţumim de participare, Alina!

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Salutare! Iti multumesc pentru vizita! Comentariile sunt bine-venite. Daca te-au inspirat preparatele de pe acest blog te invit sa-mi trimiti o fotografie intr-un mesaj pe pagina de facebook a blogului (Biochimist la cratita) ori intr-un e-mail la biochimistlacratita@gmail.com.