vineri, 15 noiembrie 2013

Crumble cu varza

    Coincidenta sau nu cand am ajuns acasa de la piata in prima zi a acestei luni, si am deschis
calculatorul am dat de Provocarea Dulce Romanie gazduita luna aceasta de doua fete simpatice, Laura si Liana de la Transylvanian Kitchen. Mi-am propus sa prepar un crumble cu varza. Poate veti crede ca m-am ticnit, fiindca de regula cand spui crumble "unitatea centrala" se seteaza automat pe desert. :)) Ei bine a iesit un crumble sarat delicios care sper sa placa fetelor.

  Ingrediente:
  • 1 kg varza proaspata
  • 1 ceapa alba mare
  • 1 ceapa de apa
  • 150 g sos de rosii si gogosari
  • 1 foaie de dafin
  • 1/4 lgt piper cayenne (optional)
  • sare, piper negru 
  • 1 lg bors acru
  • 2 lg ulei de floarea soarelui
   Crusta
  • 210 g faina de grau
  • 1/2 lgt sare
  • 1/2 lgt cimbru uscat
  • 90 g ulei de palmier
  • 25 ml bere blonda

    Cum procedam:
1. Spalam legumele, le uscam cu un servet de hartie.
2. Preincalzim cuptorul la 190°C.
3. Tocam ceapa si o punem la calit in uleiul incins. Punem apoi sosul de rosii, lasam 2 minute apoi adaugam varza taiata marunt, condimentele, invartim 2-3 minute si apoi adaugam borsul. Lasam pe foc potrivit inca 5 minute.
4. Preparam aluatul amestecand toate ingredientele, trebuie sa obtinem o consistenta faramicioasa.
5. Punem vaza intr-un vas (eu am avut de ceramica), punem aluatul faramitat deasupra si introducem in cuptor pentru 20 minute.
 S-aveti pofta! 
  Nota!
 Daca nu postiti, puteti unge aluatul cu ou batut.


 
 




6 comentarii:

  1. Buna dimineata Alina.
    La desert ma dus si pe mine gandul, dar vad aici un plaou delicios cu varza, ummm! Sper sa l vad si in Comer especial!!
    Sa ai o zi faina!

    RăspundețiȘtergere
  2. nici mie nu mi-ar fi dat prin cap un crumble sarat!

    RăspundețiȘtergere
  3. Cred ca tare bun a fost.. M-ai facut curioasa :)

    RăspundețiȘtergere
  4. Foarte misto ideea si chiar arata grozav! Bravoo, Alina! >:d< Muah!

    RăspundețiȘtergere

Salutare! Iti multumesc pentru vizita! Comentariile sunt bine-venite. Daca te-au inspirat preparatele de pe acest blog te invit sa-mi trimiti o fotografie intr-un mesaj pe pagina de facebook a blogului (Biochimist la cratita) ori intr-un e-mail la biochimistlacratita.gmail.com.