Pate de casa, din ficat de pui

     Dragilor, am lipsit de la butoane ceva vreme din cauza unui eveniment nefericit. Dupa ce a fost
cateva zile la gradinita, puiutul meu a racit in asa hal incat am stat in spital... Mi se rupea sufletul cand trebuia sa faca tratamentul, saracutul de el are fundul poligon :(... Din fericire acum am terminat tramentul injectabil si speram sa nu mai calcam prin spitale "miciodata".
    Lasand tristetea la o parte, tre' sa va spun ca azi v-am adus ceva simplu, rapid si gustos - pate de casa fara conservanti si fara coloranti. Stiu ca suna a reclama, dar la noi se consuma cat ai clipi.  
   Pana pe la inceputul anului piciul meu nu se atingea de pate, dar s-a produs o minune si s-a apucat sa-l manance cu lingura. Vazand ca cel din comert are o groaza de prostii, am zis ca-i cazul sa-l prepar acasa. Citind cateva retete de pe diferite site-uri am inceput prin a-l face doar din ficat, dar mi s-a parut mult prea gras asa ca am adaugat carne si astfel am descoperit combinatia "castigatoare".  La noi are succes atat la cei de 3 ani, cat si la cei de 75. ;) Va poftesc sa il incercati!


     Ingrediente
  • 500 g ficat proaspat de pui
  • 3 pulpe de pui cu spata ( aprox. 950 g )
  • 1 ceapa mare (200 g)
  • 1 ceapa potrivita
  • 2 lg ulei
  • 1/4 lgt piper negru
  • 1 foaie de dafin 
  • 1 cana de lapte 
  • sare 
  • optional 1/4 cana vin alb 


   Cum procedam:
1. Ficatelul il spalam, il curatam de pielite si il punem in lapte pentru 1-2 ore.  
2. Punem pulpele la fiert in apa cu o lgt  sare, si cu ceapa potrivita avand grija sa luam spuma cand se formeaza. Cand sunt fierte le scoatem din supa formata, dam pielea deoparte, desfacem carnea de pe oase si o pasam (cu ajutorul unui mixer vertical) impreuna cu 6 linguri de supa.
3. Intr-o tigaie punem uleiul la infierbantat, ceapa taiata grosier, putina sare si amestecam pana cand devine translucida. Scoatem ficatelul din lapte si il "aruncam" peste ceapa impreuna cu piperul, foaia de dafin. Il prajim 2-3 minute pe fiecare parte, apoi punem peste acesta vinul, 1/4 cana apa (pentru mai multa savoare puteti pune supa de la ramasa de la pulpe) si capacul si lasam la fiert 10-15 minute. Il scoatem impreuna cu ceapa si cu  6 linguri din zeama in care au fiert, ii punem peste pulpele pasate  si ii pasam bine cu mixerul vertical.
4. Lasam compozitia sa se raceasca complet la temperatura camerei,  apoi o putem baga in frigider. Termenul de valabilitate este de 5-7 zile.
That's all folks, simplu si rapid!

  Nota!
  In functie de consistenta dorita mai puteti adauga supa. De asemenea, puteti sa mai adaugati sare si piper dupa gust. 

   P.S.
  Daca aveti ficat si pulpe de la pui de tara iese bestial. ;)







Comentarii

  1. In primul rand sanatate celui mic. Pateul cred ca a iesit foarte gustos!

    RăspundețiȘtergere
  2. mmmmm, n-am mai preparat de mult....dar clar, ar fi cazul sa ma apuc de treaba!

    RăspundețiȘtergere
  3. Stiu cat de bun este,fac si eu deseori pentru copila mea!
    Sanatate multa puisorului tau drag!
    Pup!

    RăspundețiȘtergere
  4. O idee minunata !!! Adica sa adaug si niste pulpite !
    Musai trebuie incercat ca noua tare ne mai place pateul de casa....
    Te tzuc cu drag ,scumpa mea Alina !

    RăspundețiȘtergere
  5. Foarte bun! Si eu prefer sa-l fac in casa. E mult mai sanatos si mai gustos.

    RăspundețiȘtergere
  6. Bun si sanatos, fara chimicale din comert!

    RăspundețiȘtergere
  7. Ce bine arata intins pe paine,cu siguranta o sa incerc si eu! Multa Sanatate!

    RăspundețiȘtergere
  8. il fac des, imi place tare muuult si mai ales este sanatos. Perfect, de pus pe painica, delicios!

    RăspundețiȘtergere
  9. Pateul tău arată foarte bine! Şi ce gustos trebuie să fie!
    Multă sănătate puiului tău şi ţie!

    RăspundețiȘtergere
  10. O bunatate de pateu ! pai nu ziceam si eu ca cel din market e otrava curata ???!!!! pooop Alina si tare buna e reteta asta !!!

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Salutare! Iti multumesc pentru vizita! Comentariile sunt bine-venite. Daca te-au inspirat preparatele de pe acest blog te invit sa-mi trimiti o fotografie intr-un mesaj pe pagina de facebook a blogului (Biochimist la cratita) ori intr-un e-mail la biochimistlacratita@gmail.com.