Castraveti marinati

   Dragilor, va marturisesc cu mana pe inima ca-mi plac la nebunie muraturile, iar castravetii sunt favoritii mei. Dupa nenumarate retete incercate si tot dupa atatea dezamagiri am zis ca nu mai pun in
veci, dar intamplarea a facut ca in vara aceasta sa vina tusa Ana cu un borcanel de castraveti marinati... Bineinteles ca i-am devorat imediat si am tras-o de limba ca sa-mi spuna reteta.

    Reteta am modificat-o putin ca sa fie pe gustul nostru: la cantitatea de zahar si la timpul de fierbere  - in reteta dansei cantitatea de zahar fiind de 3 lg/borcan de 800g, iar timpul de fierbere 20-25 min, ceea ce mi-a parut prea mult...
   Tusi te pupacesc si te imbratisez!

   Ingrediente:
  • castraveti mici
  • otet
  • apa
  • sare
  • zahar
  • boabe de mustar
  • boabe de piper
  • ceapa mica
  • morcov
  • cotoare si flori de marar

Cum procedam:
1. Sterilizam borcanele (eu am folosit borcane de 800 g).
2. Spalam castravetii in mai multe ape.
3. Curatam ceapa si morcovul.
4. In fiecare borcan cu capacitatea de 800 punem:
       - castraveti
       -  2-3 cepusoare
       -  1-2 morcovi
       -  1 lg de mustar boabe
       -  5-10 boabe de piper
       -  4 linguri de otet
       -  1 lg cu varf si inca 1/2 de lg zahar tos
       -  1 lg rasa sare pentru muraturi
       -  apa cat cuprinde 
       -  cotoare/flori de marar
5. Infiletam capacele si punem borcanele intr-o oala mare, pe fundul si marginile careia punem prosoape. Punem apa peste borcane, avand grija ca nivelul acesteia sa fie mai jos (1-2 cm) de marginea capacului. Punem oala pe foc potrivit, iar din momentul in care incepe sa fiarba lasam 15-20 min (pana cand observam ca isi schimba culoarea).
6. Scoatem borcanele fierbinti si le acoperim cu niste prosoape pana cand se racesc. Dupa aceasta operatiune le puneti in beci/camara sau pe masa langa o fripturica gustoasa. :P
  
  Nota!
  Puteti adapta cantitatea de zahar in functie de gustul vostru.







Comentarii

  1. Eu am un "conflict" cu castravetii :)...niciodata nu-mi ies cum vreau eu!

    RăspundețiȘtergere
  2. Ce bine arata! Sunt preferatii mei in materie de muraturi. Am pus si eu saptamana trecuta niste gogosari la murat, dar am uitat sa pun otet :P

    RăspundețiȘtergere
  3. chiar mi-ai facut pofta! Astept sa vad cum au iesit ai mei!!

    RăspundețiȘtergere
  4. Si pentru mine castravetii murati sunt preferatii mei, asa ca 'fur' un borcanel de la tine :)

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Salutare! Iti multumesc pentru vizita! Comentariile sunt bine-venite. Daca te-au inspirat preparatele de pe acest blog te invit sa-mi trimiti o fotografie intr-un mesaj pe pagina de facebook a blogului (Biochimist la cratita) ori intr-un e-mail la biochimistlacratita@gmail.com.