Lapte condensat indulcit - sweetened condensed milk

 
    Dupa ce am incercat mai multe retete de lapte condensat si nu m-a multumit niciuna pentru ca iesea
ba prea dulce, ba prea gras, ba si dulce si gras, am decis sa-l fac dupa propriul meu gust. Nu vreau nicidecum sa-l laud, dar a iesit fantastic. Fin si echilibrat astea sunt cuvintele are il caracterizeaza. Garantez ca nu veti mai cumpara vreodata lapte condensat. :)


   Ingrediente
  • 250 g lapte praf
  • 190 g zahar pudra
  • 140 ml apa fierbinte
  • 50 g ulei de palmier/unt topit
  • 1 g sare

1. Cantarim zaharul, sarea si uleiul de palmier. Le punem in blender si le omogenizam bine.
2. Punem apa la fiert, masuram cantitatea necesara si o turnam in blender, apoi mixam.
3. Turnam laptele praf peste restul ingredientelor din blender si omogenizam.
4. Punem laptele intr-un borcan/vas etans si dam la frigider.

   Nota!
  Din cantitatile date rezulta 600 g lapte condensat.

                                                Dupa cateva ore de stat in frigider.

 



Comentarii

  1. Cat de frumos este!Si eu tot acasa imi fac!
    Te pup!

    RăspundețiȘtergere
  2. N-am facut niciodata.. dar nici nu pot spune ca ma omor dupa el.. Tu la ce-l folosesti?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Simo, il folosesc la pus in cafea si la creme. :)

      Ștergere
    2. eu folosesc si la clkatite cu gem de capsuni si stropite cu lapte condensat ,in Linie ca si un fel de ciocolata alba!!e o minunatie!am fost asa servita in TAILANDA!!

      Ștergere
  3. O reteta foarte buna!!! Am notat-o si eu!

    RăspundețiȘtergere
  4. imi poti spune cu aproximatie cat timp se poate pastra? merci

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. La noi mai mult de 3 saptamani nu tine pentru ca se consuma, dar cred ca rezista foarte bine 1-2 luni tinut in frigider.

      Ștergere
  5. Foarte buna ideea !!! Felicitari Alinuta !!! <3

    RăspundețiȘtergere
  6. Ulei de palmier? de unde, te rog?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Lavinia, eu l-am cumparat dintr-un mini-market local. Inainte se gasea si la Kaufland. Posibil sa gasesti si in alte magazine mari.

      Ștergere
  7. Buna, imi poti spune te rog ce cantitate de lapte condensat se obtine prin reteta asta? Multumesc

    RăspundețiȘtergere
  8. mmm, arata f bine!Nu stiam ca se poate sa faci si acasa:d

    RăspundețiȘtergere
  9. Buna. Imi spune-ti va rog ce fel de lapte praf pot folosi? Multumesc anticipat.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ce noroc pe mine ca raspundeti si agramatilor... "spune-ti"?!!! vai de mine. Iertare.Daca puteam as fi sters mesajul.

      Ștergere
    2. Draga Anonim,
      Eu ofer sfaturi si ideii culinare, nu lectii de gramatica. In plus consider ca toata lumea are dreptul la raspuns, indiferent de gradul de alfabetizare. ;)

      Numai bine,
      Alina

      Ștergere
  10. Multumesc pt reteta ,foarte buna.a iesit pe gustul meu.o seara buna.Gabriela.

    RăspundețiȘtergere
  11. Alina, spune-mi te rog daca pot folosi alt ulei sau doar cel de palmier? Vreau sa incerc sa fac reteta ta de lapte condensat ca sa o folosesc la prajitura Milch Schnitte. Te pup!

    RăspundețiȘtergere
  12. Buna ziua,multumumim pt.reteta,va rog frumos imi puteti spune daca se poate folosi si la glazuri oglindă? Multumesc pt răspuns

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Salutare! Iti multumesc pentru vizita! Comentariile sunt bine-venite. Daca te-au inspirat preparatele de pe acest blog te invit sa-mi trimiti o fotografie intr-un mesaj pe pagina de facebook a blogului (Biochimist la cratita) ori intr-un e-mail la biochimistlacratita@gmail.com.