Iaurt Natural

     Nu fac aluzie la vreo marca de iaurt, ci pur si simplu asta e iaurtul pe care il cunosc inca de cand
eram copil. Cel mai bun iaurt (la noi se zice lapte acru) este cel mancat la bunica si facut de dansa. Imi amintesc cum ne strangeam toti nepotii la masa, si eram vreo cativa :) si infulecam cel mai bun lapte acru cu mamaliguta calda. Acum bunica nu mai tine vacuta pentru ca nu mai are putere draga de ea, dar cu siguranta i-ar iesi la fel de bun ca atunci.

  Ingrediente:
  •   2 l lapte nepasteurizat
  •   120 g iaurt natural / smantana

Cum procedam:
1. Intr-o oala non-aderenta punem lapte la la fiert.
2. Lasam apoi laptele sa se raceasca, dar nu complet, ci pana la temperatura de 37-38°C.
3. Intr-un vas de  ceramica (da' musai de ceramica) punem iaurtul/smantana (depinde ce alegeti), apoi punem laptele si amestecam. 
4.  Punem apoi capac vasului, il invelim cu niste prosoape curate si il lasam intr-un loc cald. Dupa 8-12 ore am obtinut un iaurt delicios pe care il vom pastra la frigider. Simplu, nu?!

  Nota!
 Il puteti pune la scurs (24-48 h in frigider) intr-o sedila si obtineti o branza extraordinara.
 Pastrati mereu din precedentul cate 100 g de iaurt ca si "cuib" pentru a-l folsi la urmatoarea tura. ;)
 
 
  

Comentarii

  1. Ce bine arata! Si ce prezentare frumoasa! Nota 10!!! Pupici

    RăspundețiȘtergere
  2. Foarte bun! Si pe aici se face la fel. Chiar astazi am facut si eu o portie. Abia astept sa-l gust!

    RăspundețiȘtergere
  3. Cel mai bun si sanatos iaurt. Bravo. Pup!

    RăspundețiȘtergere
  4. Ti-e drag sa privesti si sa-l mananci!;)

    RăspundețiȘtergere
  5. Superbe fotografiile si vasele , sant sigura ca e tare bun si mama mea facea pe vremuri avea tot timpul cand mergeam la tara!

    RăspundețiȘtergere
  6. cel mai mult imi place ca arata dens, carnos sa zic asa

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Salutare! Iti multumesc pentru vizita! Comentariile sunt bine-venite. Daca te-au inspirat preparatele de pe acest blog te invit sa-mi trimiti o fotografie intr-un mesaj pe pagina de facebook a blogului (Biochimist la cratita) ori intr-un e-mail la biochimistlacratita@gmail.com.