Ficatei in sos de iaurt

 Cred ca nu toata lumea iubeste ficateii, iar printre cei care ii evita se numara si fiul meu. Fiica-mea
n-are nicio problema, in schimb el ii detesta. Cu cateva saptamani in urma am descoperit ca pot sa il pacalesc preparand ficateii in alt mod decat era el obisnuit, iar pacaleala inca tine. Asa ca daca aveti copilasi si nu numai mofturosi, va recomand sa ii incercati si cine stie, poate tine si la voi.
   Ingrediente:
  • 700 g ficatei de pui
  • 2 salote potrivite
  • 1 lgt ulei
  • 50 ml vin
  • 450 g iaurt gras
  • 1 galbenus
  • 2 lg marar tocat
  • 1 varf lgt piper
  • 1/2 lgt sare
  • 1/2 lgt usturoi granulat
  • ......
  • 300-400 ml lapte

    Cum procedam:
1. Curatam ficateii de pielite, ii spalam si ii punem in lapte pentru cel putin 30 min (recomand 2 h - eu atat i-am tinut).
2. Punem uleiul si vinul intr-o tigaie, taiem salotele in cubulete si le aruncam peste vin.
3. Scoatem ficateii din lapte, ii pune in tigaie, ii lasam doua minute, apoi ii intoarcem pe partea cealalta. Punem capacul si lasam maxim 8 minute (verificati daca sunt fierti).
4. Amestecam galbenusul cu iaurtul (eu am amestecat doar cu jumatate, dar am constatat ca nu e de ajuns si am mai adaugat iaurt:) si turnam compozitia peste ficatei, mai lasam 3-5 minute, amestecand continuu. 
5. Oprim focul, lasam sa se racoreasca 5 minute apoi adaugam usturoiul granulat si mararul tocat. 

    Nota!
   Tineti cont sa stingeti focul mai devreme in cazul in care folositi vas cu fund dublu - eu am am uitat ca dupa ce opresc focul tigaia mea inca mai "functioneaza" si sosul s-a cam uscat. :(

Pofta buna!


 

Comentarii

  1. aveam nevoie de asa ceva, nici piciul meu nu mananca ficatei de pui, dar asa poate reusesc sa-l pacalesc! merci

    RăspundețiȘtergere
  2. Mie îmi plac la nebunie ficățeii. Așa nu i-am pregătit niciodată.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Soacra mea ii face cu smantana, insa eu am zis ca-i o tzara mai light daca pun iaurt.

      Ștergere
  3. Vaaaai cat de mult imi plac ficateii cu usturoi! Si daca mai e si o mamaliguta pe langa, atunci e excelent.
    Multumesc mult pentru vizita!

    RăspundețiȘtergere
  4. Ficatei as manca oricand!!! Chiar asta voi pregati pentru cina!

    RăspundețiȘtergere
  5. Cred ca-s tare buni... Trebuie incercata reteta!

    RăspundețiȘtergere
  6. Foarte tare combinatia ta!Trebuie sa incerc!

    RăspundețiȘtergere
  7. Si eu am un "fan" ficatei :) Reteta asta e faina si trebuie "aplicata" urgent:)

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Salutare! Iti multumesc pentru vizita! Comentariile sunt bine-venite. Daca te-au inspirat preparatele de pe acest blog te invit sa-mi trimiti o fotografie intr-un mesaj pe pagina de facebook a blogului (Biochimist la cratita) ori intr-un e-mail la biochimistlacratita@gmail.com.