Piept de pui glazurat

   De cum am vazut concursul organizat de Transavia si premiul care consta intr-un mult-ravnit robot
de bucatarie, mi-am zis ca e musai sa particip. 
    Cat despre reteta eu zic ca-i neaparat sa o incercati, dar aveti grija caci creeaza dependenta ;) Eu am facut sambata, duminca, si  as mai  manca face si azi. 

    Ingrediente
  • 600 g piept de pui Fragedo, dezosat si fara piele
  • 2 lg ulei de seminte de struguri
  • 200 ml vin alb dulce
  • 50 ml apa
  • 2 catei de usturoi
  • 1 lg sos de soia
  • sare si piper

    Glazura
  • 250 ml vin alb dulce
  • 1 lg sos de soia
  • 1 lg miere
  • 1 lgt zahar brun pudra
  • 1 lg apa
  • 1 lgt boabe de mustar
  • 1/2 lgt cimbru
  • 1/2 lgt otet
  • 2 cuisoare
  • 2 catei de usturoi

 Cum procedam:
1. Preincalzim cuptorul la 200°C.
2. Punem uleiul la incins intr-o tigaie.
3. Spalam pieptul de pui, il uscam cu un servet de hartie, il asezonam cu sare, piper si il punem in tigaia cu ulei incins 5 minute pe ambele parti sa se rumeneasca.
4. Transferam pieptul de pui intr-o tava cu vinul, apa, sosul de soia si cateii de usturoi necuratati zdrobiti. Acoperim tava cu o folie de aluminiu si o introducem in cuptor pentru 10-15 min.
5. Glazura o preparam amestecand toate ingredientele intr-un vas non-aderent (mai putin usturoiul, zdrobit si decojit de data aceasta, care il adaugam in ultimele 5 min). Lasam la foc potrivit pana cand lichidul scade si se ingroasa (~8 -10 min).
6. Scoatem tava din cuptor, dam deoparte folia de aliminiu, ungem pieptul de pui cu glazura, iar restul de glazura o punem in tava cu 2-3 lg de apa. Introducem tava in cuptor pentru 10 min, la temperatura de 210-220°C avand grija ca odata la 3 minute sa o scoatem si sa ungem din nou pieptul cu glazura din tava. 


  Asta-i tot! Nu dureaza decat 25 min sa pregatesti un pranz sau de ce nu o cina savuroasa.

     S-aveti pofta! 


Comentarii

  1. Apetisant, usor picant, arome intr-o combinatie deosebita!
    Rezultatul: perfect!

    RăspundețiȘtergere
  2. Mmmm...papa bun ! Ador pieptul de pui :)
    Pupic !

    RăspundețiȘtergere
  3. Foarte apetisant!! Ma atrage si platoul tau, de unde l-ai cumparat, te rog? Merci! :*

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc Liana! Platoul l-am cumparat din piata centrala a orasului in care lociuesc. Daca ai vreun magazin Ikea prin apropiere cu siguranta il gasesti acolo. Eu am descoperit pe spatele lui eticheta de la Ikea :P

      Ștergere
  4. Ce glazura gustoasa ai preparat! Trebuie sa o incerc neaparat. Banuiesc ca ajuta pieptul sa nu iasa uscat. Ar merge de minune intr-un sandwich cu salata. Mmm! Deja imi lasa gura apa. Pupici!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc Rita! Merge de minune atat in sandwich cu salata dar si in simplu in salata.
      Pup!

      Ștergere
  5. Categoric apetisant, iar glazura pe care ai folosit-o e super. Trebuie sa recunosc ca nici salatica de langa nu se lasa mai prejos. Spor la bucatarit!

    RăspundețiȘtergere
  6. I made this chicken today, so yummy! I used chicken thighs, and followed the same instructions and they turned out delicious! I had too many, could not stop at one serving :-). Great recipe, so moist, juicy and soft. Thank you!

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Salutare! Iti multumesc pentru vizita! Comentariile sunt bine-venite. Daca te-au inspirat preparatele de pe acest blog te invit sa-mi trimiti o fotografie intr-un mesaj pe pagina de facebook a blogului (Biochimist la cratita) ori intr-un e-mail la biochimistlacratita@gmail.com.