Chiftele de fasole

 M-am tot gandit zilele astea la chiftele din fasole. Daca din naut si linte se fac chiftele am zis ca sigur a
facut cineva din fasole si nu m-am inselat. Am cautat repejor pe net si am gasit reteta realizata de bucatareasa vesela Lelila, am adaptat-o gustului meu si m-am gandit sa v-o impartasesc.

  Ingrediente
  • 500 g fasole cu bob mic
  • 100 g orez
  • 1 morcov
  • 1 radacina patrunjel
  • 1/2 legatura patrunjel proaspat
  • 1 lgt patrunjel uscat
  • 1 lgt marar uscat
  • 1/2 lgt cimbru uscat
  • 1/4 lg piper
  • 1 lgt sare mare
  • 5 catei de usturoi
  • 4 lg pesmet
  • ..........
  • faina si/sau susan 
  • ulei
  • apa 
  Cum procedam:

1. Spalam fasolea si o punem la inmuiat in apa, 8 ore  (eu am lasat-o peste noapte).
2. O spalam din nou si o punem la fiert in apa cu 1 lgt sare. Dupa ce da cateva clocote, aruncam apa si o inlocuim cu alta curata (fierbinte). Dupa ce au fiert punem boabele intr-o sita si le lasam la racorit. 
3. Separat punem la fiert orezul cu 300 ml apa.
4. Preincalzim cuptorul la 200 °C.
5. Morcovul si radacina curatate le bagam la robot, punem si fasolea rece in robot si mixam pana cand obtinem o pasta (puteti face operatiunea aceasta si la masina de tocat daca vreti o compozitie mai grosiera).
6. Adaugam in compozitie orezul fiert, usturoiul pisat, piperul, frunzele de patrunjel verde, patrunjelul uscat, mararul uscat, cimbrul, pesmetul si amestecam bine.
7. Cu mainile umezite luam cate putin din compoziie si formam bilute pe care mai apoi le vom da prin faina sau prin susan (depinde cum preferati) si le vom pune in tava tapetata cu hartie de copt. 
8. Introducem in cuptor pentru 10 minute, scoatem apoi tava, ungem/stropim cu ulei si introducem din nou in cuptor pentru inca 10 minute.

          S-aveti pofta!





Comentarii

  1. bestialeee! nu pot sa cred cat de bestiale sunt! vreau si eu sa pap.. acum:))))

    RăspundețiȘtergere
  2. Des boulettes végétariennes qui semblent délicieuses. J'aime beaucoup.
    A bientôt

    RăspundețiȘtergere
  3. Uite ca pe asta n-o stiam:) Arata bine!

    RăspundețiȘtergere
  4. Deliziose le tue polpette. Un abbraccio, buona Pasqua Daniela.

    RăspundețiȘtergere
  5. Nu stiam ca se pot face si chiftele din fasole.. Super idee!

    RăspundețiȘtergere
  6. Sunt o mancatoare de boabe;chiftelutele tale imi plac!:)

    RăspundețiȘtergere
  7. Super idee ... cred ca sunt foarte bune :)

    RăspundețiȘtergere
  8. La cuptor sunt super bune, asa le fac si eu ;-) Pe bucatareasa vesela o cheama Liana, ca pe mine, pe blog e Lia, dar isi zice Leila ;-)))
    puup

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Asa e ! Eu sunt mai incantata de cele la cuptor decat de cele imbibate in ulei. Stiam de Leila ca isi spune si Lia, dar nu stiam ca o cheama Liana. :)

      Ștergere

Trimiteți un comentariu

Salutare! Iti multumesc pentru vizita! Comentariile sunt bine-venite. Daca te-au inspirat preparatele de pe acest blog te invit sa-mi trimiti o fotografie intr-un mesaj pe pagina de facebook a blogului (Biochimist la cratita) ori intr-un e-mail la biochimistlacratita@gmail.com.