Spicy Chocolate Cake - Prajitura cu ciocolata si piper

     Pentru ca afara ploua, e ceata si-i destul de frig, m-am gandit sa incepem saptamana cu ceva "hot".

     De vreo 2 - 3 ani ma batea gandul sa fac o prajitura picanta, dar am tot amanat. Asta pana de curand, cand am primit de la o prietena o ciocolata cu chili si m-am hotarat instantaneu sa o prestez. Asa ca, daca aveti gusturi  ca ale mele mai excentrice, zic sa dati fuguta la bucatarie sa va apucati de treaba.Va doresc o saptamana minunata!


     Blat

  • 5 galbenusuri
  • 2 albusuri
  • 70 g zahar tos
  • 50 g zahar brut pudra
  • 100 g faina
  • 3 lgt cu varf cacao
  • 1 lgt rasa praf de copt
  • 1 si 1/2 lgt piper cayenne

    Glazura:
  • 90 g ciocolata amaruie (75 % cacao)
  • 1 lgt ulei
  Cum procedam:

1. Preincalzim cuptorul la 190°C.
2. Separam albusurile de galbenusuri.
3. Batem albusurile spume cu zaharul tos.
4. Mixam galbenusurile spuma cu zaharul brut.
5. Amestecam usor cu o spatula galbenusurile cu albusurile. 
6. Faina, praful de copt, cacaoa, si piperul cayenne, apoi incorporam totul in ouale batute cu ajutorul spatulei. 
7. Punem compozitia intr-o tava (eu am avut o tava conica cu baza  tapetata cu hartie de copt) introducem in cuptor pana cand trece testul scobitorii, la mine a durat 30 min. 

   Glazura:
 Punem ciocolata impreuna cu uleiul intr-un vas pe baie de aburi si o topim. Glazuram apoi prajitura racita.
   Nota!
 1. Puneti piper cayenne dupa gust, eu am pus cate 1/2 de lingurita odata, am amestecat, apoi am gustat.
2. Daca nu gasiti piper cayenne puneti pudra de chili. 
3. Reducand cantitatea din blat, puteti pune piper cayenne si in glazura de ciocolata. ;)

  Piperul Cayenne este de fapt o pudra de ardei iute.


Comentarii

  1. Imi plac initiativele indraznete si cred ca e si foarte buna prajitura ta.
    As recomanda-o pentru persoanele cu circulatie proasta.

    RăspundețiȘtergere
  2. N-am mancat niciodata.. dar n-as refuza!!!
    Pupici

    RăspundețiȘtergere
  3. Ei, asta nu am gustat pana acum. Ciocolata amaruie imi place foarte mult, ca si gustul de iute. Trebuie sa incerc neaparat reteta.

    RăspundețiȘtergere
  4. Ce deliciu ! Ma autoinvit la o portie :)

    RăspundețiȘtergere
  5. Recunosc ca inghetata cu chili am mancat da prajitura niciodata. Cred ca este foarte buna!

    RăspundețiȘtergere
  6. Interesanta combinatie! Cred ca mi-ar place!

    RăspundețiȘtergere
  7. Scumpi, n-am tavita ca a ta, prin urmare zi-mi te rog, cu aprox dimensiunile unei tavi, Stiu ca suntem in post, dar ma bate gandul s-o fac pt fiul meu, studentel, care din pacate nu poate posti.Pupicei!!! ERIKA

    RăspundețiȘtergere
  8. Draga mea, poti folosi o tava cu diametrul de 18 cm, sau chiar una dreptunghiulara pentru chec (20x10 cm).

    RăspundețiȘtergere
  9. Aceasta reteta e un pericol public. Daca te impinge pacatul sa o faci, risti inchisoare pe viata, cu executare, adica, saptamanal, vei fi obligata sa o faci chiar in portie dubla ptc poti fugi cu ea, sa te ascunzi, nu prea te rabda inima s-o imparti si va dati seama in ce belea te-a bagat ALINA? Hai s-o fac pe modesta si sa-i multumesc si sa nu ma creada o haina si o flamanda ii ofer un pupic pt "8 MARTIE" ERIKA

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :)))Erika, chiar m-ai speriat! :)))) Iti multumesc! Primavara frumoasa si tie!

      Ștergere
  10. Alina, pe bune, salveaza-ma te rog!!!!!! M-a chinuit talentul si m-am apucat de o crema{sa nu ma intrebi de unde am scris-o, ca nu mai stiu, c-ar fi vai de linistea ei,..... vorba vine} crema de lapte cu unt si lamaie, un rateu total, era mai mult sos decat crema, am incercat s-o intaresc cumva mai rapid cu niste lapte praf si fulgi de ciocolata alba.... si ce sa vezi isprava:avand pe masa mai multe boluri cu crema, in loc sa pun ciocolata unde trebuia, am pus cocos in crema. Nu se pupa lamaia cu cocosul nici cum.... cum pot s-o repar : cacao, nuci .alune ,esenta de? .....[tolomac] Pupici ERIKA

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ai pus untul cat era laptele cald? Fiindca de regula cremele cu unt se intaresc dupa racire daca ai procedat asa cum am intrebat. Era suficient sa pui ciocolata, dar o ciocolata cu procentaj mare de cacao care sa o intareasca. Acum daca tot ai facut boacana eu zic sa incerci sa-i dai alta destinatie fiindca nu stiu ce ai mai putea face sa o repari.

      Ștergere
  11. Alina, ce dor mi-era de tine !!!! Dau fuguta sa vad ce minunatii de post ai mai postat. Pupicei ERIKA

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Salutare! Iti multumesc pentru vizita! Comentariile sunt bine-venite. Daca te-au inspirat preparatele de pe acest blog te invit sa-mi trimiti o fotografie intr-un mesaj pe pagina de facebook a blogului (Biochimist la cratita) ori intr-un e-mail la biochimistlacratita@gmail.com.