Prajitura cu iaurt si goji


    Trebuie sa va spun ca mi-a luat ceva timp, dar intr-un final am hotarat sa ma inscriu la concursul Blog Chef organizat de Danone. Stiind ca astazi e ultima zi in care se pot propune
retete m-am grabit sa-mi termin "proiectul". Surpriza insa, cand am intrat mai devreme pe site-ul organizatorilor am descoperit un lucru minunat, au prelungit perioada de inscriere. Ca la orice concurs, exista si o perioada (15-19 februarie) in care retetele propuse pot fi votate pentru a putea trece in etapa urmatoare. Propunerea mea pentru concurs este aceasta prajitura cu iaurt si fructe goji. Acestea fiind spuse, va las o felie de prajiturica buuuna cu "iaurtel" (cum ar spune fii-miu), iar daca este pe gustul vostru veti putea sa ma sustineti. Pe site, in galerie, peste reteta mea exista butonul "Sustine-ma". Cei care isi lasa adresa de email acolo, vor primi in dimineata zilei de 15 februarie un email care ii va anunta ca a inceput votarea!
     
Ingrediente:
   Blat
  • 4 oua
  • 280 g iaurt Danone Nutriday
  • 300 g faina
  • 200 g zahar tos
  • 65 ml ulei de palmier
  • 10 g praf de copt
  • 5 lg fructe deshidratate de goji
  • 1 praf de sare
  • 1 lg suc de portocala
  • coaja de la o portocala

   Decor:
  • 200 ml smantana pentru frisca
  • 1 lgt cu varf intaritor de frisca
  • 2 lg fructe goji


   Cum procedam:
1. Preincalzim cuptorul la 190°C.
2. Separam albusurile de galbenusuri.
3. Batem albusurile spuma cu praful de sare, adaugam apoi 130 g zahar peste ele si mixam pana cand se formeaza varfuri ferme daca scoatem paletele mixerului, iar zaharul este dizolvat. 
4. Galbenusurile le batem cu restul de zahar pana cand isi tripleaza volumul si se deschid la culoare. 
5. Incorporam in galbenusuri uleiul de palmier mixand bine.
6. Turnam iaurtul in compozitia cu galbenusuri, mixam, apoi cernem faina amestecata cu praful de copt si omogenizam. Punem apoi coaja si sucul de portocala si amestecam.
7. Incorporam 2-3 lg de albusuri batute in compozitie cu ajutorul unei spatule, mai incorporam inca pe atat, punem fructele de goji, iar apoi turnam compozitia in albusurile batute si inglobam cu grija cu  spatula.
8. Punem compozitia intr-o tava (24 cm in diametru) tapetata cu hartie de copt si introducem in cuptor, pe gratarul din mijloc, pentru 60 minute. Verificam cu o scobitoare - daca iese curata blatul e copt.
9.  Dupa ce o scoatem din cuptor, o lasam la racit.
10. Intr-un bol, punem intaritorul de frisca si smantana (daca doriti puteti pune si 1 lgt de zahar pudra) si mixam pana cand aceasta capata consistenta si volum.
11. Ornam prajitura cu frisca si cu fructe goji.







Comentarii

  1. Imi place f mult decorul! Multa bafta!

    RăspundețiȘtergere
  2. Un desert foarte bun.Imi place si vreau o feliuta!

    RăspundețiȘtergere
  3. Tare frumos arata!! Cat despre gust... trebuie sa cer o portie sa ma conving! :)
    Bafta multa la concurs!
    Pupici

    RăspundețiȘtergere
  4. Arata foarte bine prajiturica ta :) Cred ca ne vedem la concurs, bafta si tie! Pup

    RăspundețiȘtergere
  5. Super idee, imi place tare mult! Succes iti doresc! O zi frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
  6. Mamaaaa...ce bunaciune de prajitura!!

    RăspundețiȘtergere
  7. Trebuie sa fie buna prajitura ta! Succes la concurs!

    RăspundețiȘtergere
  8. Am mâncat din priviri! Succes !!!!

    RăspundețiȘtergere
  9. Ce pufosenie si ce bine arata inimioara din goji ;-)

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Salutare! Iti multumesc pentru vizita! Comentariile sunt bine-venite. Daca te-au inspirat preparatele de pe acest blog te invit sa-mi trimiti o fotografie intr-un mesaj pe pagina de facebook a blogului (Biochimist la cratita) ori intr-un e-mail la biochimistlacratita@gmail.com.