Poale-n brau

   
    Buna dragilor! N-am mai cochetat cu internetul ceva vreme pentru ca fiul meu s-a imbolnavit... Eram la un pas sa petrecem ultima saptamana in spital, acum se simte mai bine puiul mic.
    Revenind la papa, am o intrebare pentru voi. Nu va este pofta de placinte? Eu am facut acum doua saptamani si va ramasesem datoare cu reteta... Azi m-a apucat pofta din nou asa ca am framantat deja, astept sa dospeasca aluatul si sa ma apuc de impachetat la placinte, dar mai ales astept sa le scot de la cuptor rumene si aburinde. Vreti si voi?


 Aluat:
  • 1 kg faina (+100 g pentru framantat)
  • 3 galbenusuri
  • 130 g zahar tos
  • 150 ml ulei de palmier
  •   Maia
  • 500 ml lapte caldut
  • 25 g drojdie
  • 1 lg zahar
  • 3-4 lg faina

   Umplutura
  • 800 g branza dulce de vaci
  • 1 ou
  • 2 galbenusuri
  • 60 g zahar
  • 50 g gris din grau
  • 1 lgt scortisoara macinata

Cum procedam:

   Aluat
1. Preparam maiaua dizolvand drojdia in laptele caldut, adaugam zaharul si cele 4 lg de faina si amestecam. Acoperim vasul  cu un prosop curat si lasam la crescut 15-20 min, intr-un loc ferit de curenti.
2. Amestecam galbenusurile cu zaharul si cu uleiul de palmier.
3. Inglobam maiaua si galbenusurile batute in faina si  framantam bine 10-15 min. Daca este cazul mai adaugam o mana de faina si o lingura de ulei la framantat. Acoperim vasul cu un prosop si lasam la dospit 1 h - 1h si 30 min.


  Pentru umplutura, amestecam toate ingredientele bine.
   Asamblare:
1. Preincalzim cuptorul la 190°C.
2. Impartim aluatul in 2 bucati egale, formam cate un cilindru din fiecare si taiem felii cu o grosime de 3-4 cm.
3. Fiecare felie o rulam apoi o rasucim si formam un disc, pe care il vom intinde cu sucitorul. 
4. Punem cate o lingura de umplutura in centrul fiecarui disc.
5. Strangem apoi marginile discului, doua cate doua, apoi le alipim ca intr-un x.
6. Luam colturile opuse si le strangem la mijloc, unul peste altul.
7. Punem placintele intr-o tava tapetata cu hartie de copt, le lasam la dospit intr-un loc caldut si fara curenti 10-15 min, acoperite cu un propsop.
8. Le ungem cu oul amestecat cu lapte si cu o lg de zahar. Presaram deasupra zahar tos si le bagam la cuptor timp de 45-50 min.
  S-aveti pofta!

 ATENTIE!
1. Tineti maiaua si mai apoi aluatul la dospit intr-un loc cald, ferit de curenti.
2. Ingredientele folosite (faina, drojdie, etc.) trebuie sa fie la temperatura camerei.

  Nota!
1. La umplutura puteti adauga stafide si rom.
2. Daca nu aveti ulei de palmier puteti inlocui cu unt sau cu ulei de floarea soarelui.
3. Cerneti faina de doua ori inainte de a o folosi.
4. Daca aluatul este lipicios, mai puteti adauga faina cat sa se desprinda de pe vas.







Comentarii

  1. In briu, in briu!
    In gusa se poate?
    Asa pufosenii gustoase ne pui tu sub priviri?

    RăspundețiȘtergere
  2. ce-mi place blogul tau! nu ma primesti si pe mine in blogrollul tau? eu o voi face cu mare drag daca esti de acord!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Adnia, cu mare placere te voi adauga in bloggroll.

      Ștergere
    2. multumesc frumos, Alina! te-am trecut si eu in blogrollul meu!

      Ștergere
  3. Si noua ne plac, dar din pacate le vine randul foarte rar!Pup!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. La noi sunt prea multi in familie carora le plac placintele si n-am cum sa nu le indeplinesc dorintele :) Pup

      Ștergere
  4. Multa, multa sanatate celui mic..Imi plac foarte mult placintele, mai ales daca sunt si putin calde!

    RăspundețiȘtergere
  5. Ce pufosenii delicioase ai facut!!!! Fur si eu cateva ptr maine dimineata!
    Pupici

    RăspundețiȘtergere
  6. Cele mai bune sunt plăcintele noastre moldovenești!

    RăspundețiȘtergere
  7. Arata super delicios placintele tale!!!Multa Sanatate la pitic!pup

    RăspundețiȘtergere
  8. Pastreaza-mi si mie una... au iesit tare bine!

    RăspundețiȘtergere
  9. Răspunsuri
    1. Chiar sunt pufoase. Uleiul de palmier face diferenta. Mi se pare ca sunt mai pufoase chiar decat cele facute cu unt.

      Ștergere
  10. Cu toata caldura zilelor astea si tot se merita sa incing cuptorul pentru reteta asta super delicioasa !!!!

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Salutare! Iti multumesc pentru vizita! Comentariile sunt bine-venite. Daca te-au inspirat preparatele de pe acest blog te invit sa-mi trimiti o fotografie intr-un mesaj pe pagina de facebook a blogului (Biochimist la cratita) ori intr-un e-mail la biochimistlacratita@gmail.com.