Vegan Natural Red Velvet Cake

  Acum ceva timp ma gandeam sa fac o prajitura "red velvet". Nefiind adepta colorantilor artificiali, am ales sa o colorez cu sfecla rosie. Aveam oarecum o temere legata de gustul acesteia, care in final s-a dovedit neintemeiata :) Chiar daca m-am abatut muuult de la reteta originala (care contine ingrediente de origine animala) a iesit neasteptat de gustoasa si s-a mancat pe nerasuflate.

    Ingrediente


   Blat
350 g piure de sfecla rosie (pe care am copt-o cateva ore la foc mediu in cuptor)
100 ml ulei de palmier
150 ml lapte de soia 
200 g zahar brun
300 g faina de grau
2 lgt esenta de vanilie homemade
2 lgt zeama de lamaie

   Crema
400 ml lapte de soia (cu aroma de vanilie)
400 ml lapte de migdale
3 lgt cu varf zahar
5 lg amidon de porumb
6 lg cu varf faina de orez expandat
2 lgt esenta de vanilie homemade

   Decor
Fulgi nuca de cocos
Rodie

   Cum procedam:

    Blat:
1. Preincalzim cuptorul la 190 °C.
2. Puireul de sfecla rosie il amestecam cu zeama de lamie, esenta, zaharul brun si laptele de soia. Incorporam faina cernuta si mixam bine.
3. Punem compozitia intr-o tava tapetata cu hartie de copt (eu am pus intr-una rotunda cu diametrul de 26 cm, dar puteti pune in orice alta tava) si introducem in cuptor (la mine a durat 60 minute pe raftul din mijloc al cuptorului cu gaz). Faceti testul scobitorii, daca iese curata inseamna ca e copt.
4. Lasam blatul la racorit (la mine a stat 3 zile in frigider :)).

   Crema:
1. Amestecam amidonul cu 50 ml lapte de soia, iar restul laptelui il punem impreuna cu zaharul intr-un vas non-aderent la infierbantat.
2. Cand laptele da in fiert, adaugam amidonul dizolvat si amestecam continuu. Mai lasam pe foc pana cand se ingroasa compozitia.
3. Oprim focul, incorporam in compozitie faina de orez expandat si esenta de vanilie.

   Asamblare:
1. Taiem blatul in 2, iar apoi taiem fiecare felie cu ajutorul unei forme rotunde de 8 cm diametru.
2. Asamblam ca pe un tort normal :D Punem un disc, crema si urmatorul disc. Invelim apoi mini-tortuletul cu crema si  il "pudram" cu nuca de cocos.
3. Decoram cu seminte de rodie.

   Nota!
  Daca vi se pare prea mare deranjul cu decupatul blatului, il puteti lasa intreg!
  Puteti face crema doar cu faina de orez expandat (eu m-am speriat ca nu-mi ajunge si am recurs la amidon).


Comentarii

Trimiteți un comentariu

Salutare! Iti multumesc pentru vizita! Comentariile sunt bine-venite. Daca te-au inspirat preparatele de pe acest blog te invit sa-mi trimiti o fotografie intr-un mesaj pe pagina de facebook a blogului (Biochimist la cratita) ori intr-un e-mail la biochimistlacratita@gmail.com.