Tarta cu dovleac turcesc



       Aveam niste dovleci turcesti primiti de la soacra mea si desi imi place foarte mult dovleacul, ma oripila ideea de a face o placinta dulce din ei. Vazand ca toata lumea posteaza retete cu preparate dulci din dovleac mi-am luat inima-n dinti. Totusi nu o faceam daca nu ma indemna prietena mea, careia ii multumesc ca mi-a deschis ochii. Nu m-am gandit nici in ruptul capului ca un dovleac poate avea gust asa bun  ;)) A iesit o grozavie si va indemn sa incercati daca n-ati facut-o pana acum!

  Ingrediente

Aluat:
380 g faina
125 ml ulei de palmier
125 ml apa minerala carbogazoasa
60 g zahar brun
coaja de la o portocala
5 g praf de copt

Umplutura:
1 dovleac turcesc (al meu a avut 1.650 h intreg, necojit)
50 g zahar brun
3 lg zahar brun

Cum procedam:

1.  Preincalzim cuptorul la 190-200°C.
2. Taiem dovleacul in sferturi si il curatam de seminte. Il punem intr-o tava tapetata cu hartie de copt, il presaram cu 50 g zahar brun si il introducem in cuptor cam 30-45 min. Il verificam, daca s-a copt il putem scoate. (Cat e dovleacul in cuptor ne putem ocupa de aluat)
3. Scoatem dovleacul din cuptor, il curatam de coaja si il pasam. Incorporam si cele 3 linguri de zahar.

Aluat:
1. Pentru aluat amestecam ingredientele si framantam bine.
2. Lasam aluatul sa se odihneasca 30 min.

Asamblare:
1. Formam un cilindru din aluat. Folosim cam 70% din cilindru pentru a forma baza placintei. Il intidem bine de tot (eu l-am intins cat am putut de bine si tot a crescut destul de mult) si il punem intr-o forma ceramica cu diametrul de 23 cm, tapetata cu ulei si cu faina integrala de orz.
2. Punem piureul racorit de dovleac si netezim.
 3. Ornam dupa preferinta cu restul de aluat.

4. Introducem in cuptorul preincalzit la 180 - 190°C timp de 10-50 min.
5. Dupa ce scoatem din cuptor, lasam sa se raceasca complet, apoi pudram cu zahar sau punem sirop de brad deasupra ;)
Enjoy!





Comentarii

Trimiteți un comentariu

Salutare! Iti multumesc pentru vizita! Comentariile sunt bine-venite. Daca te-au inspirat preparatele de pe acest blog te invit sa-mi trimiti o fotografie intr-un mesaj pe pagina de facebook a blogului (Biochimist la cratita) ori intr-un e-mail la biochimistlacratita@gmail.com.