Champagne cake - Tort cu sampanie


       M-am vanzolit o noapte intreaga avand in minte ideea unui tort cu sampanie pentru aniversarea casatoriei noastre. Dupa ce m-am trezit am cautat repede informatii pe net si am descoperit ca ideea e mai veche. Mi-a placut mult si am considerat ca este potrivit pentru aceasta ocazie asa ca l-am facut in stilul meu.


 Ingrediente:

Blat
6 oua
370 g zahar tos
452 g faina
10 g praf de copt
60 g unt
250 ml sampanie
2 lgt esenta de vanilie

Crema
200 ml frisca lichida vegetala
1 rodie

Champagne Buttercream  
250-300 g unt nesarat (82%) moale
550 g zahar pudra
4 lgt amidon din porumb
3 pic colorant alimentar (eu am folosit galben)
100 ml sampanie
35 ml lapte
........
Sampanie

Cum procedam


Blat
1. Separam albusurile de galbenusuri.
2. Batem albusurile spuma cu 350 g zahar, iar galbenusurile cu restul de zahar, pana isi tripleaza volumul.
3. Turnam sampania peste galbenusuri si mixam.
4. Incorporam faina cernuta si untul topit in galbenusuri cu ajutorul mixerului.
5. Luam cateva linguri din albusurile batute si le incorporam in galbenusuri cu ajutorul unei spatule. Incorporam mai apoi toata compozitia de albusuri in galbenusuri cu grija.
6. Puneti compozitia intr-o tava tapetata cu hartie de copt (eu am avut 27x38 cm) si introduceti in cuptorul incalzit in prealabil 5 minute la 220°C, apoi reducem temperatura la 180-190°C pana cand trece testul scobitorii si la suprafata este putin rumen (la mine a durat aproape 60 min pe raftul din mijloc al cuptorului). 
 Nota!
 Puteti sa coaceti blatul in forma rotunda sau in orice alt tip de forma.


Crema
Batem frisca pana cand capata consistenta.
Curatam rodia. si folosim semintele.

Champagne buttercream
1. Mixam untul cu zaharul pudra si cu amidonul.
2. Adaugam putin cate putin in compozitie laptele si sampania.
3.  Luam 1/4 din crema deoparte, iar in restul adaugam colorantul alimentar (puteti folsi orice culoare doriti) si mixam.

Asamblare:

1. Taiem blatul dupa ce s-a racit il taiem cu ajutorul unei forme (20 cm diametru).
2. Pe masura ce asamblam tortul ungem fiecare felie cu putina sampanie, lasam sa absoarba 2-3 minute, punem apoi frisca si rodie si continuam asa pana cand terminam feliile (eu am avut 4 felii).
3. Imbracam tortul intr-un strat fin de crema de unt necolorata si dam la frigider 30-50 min.
4. Scoatem tortul de la frigider si-l ornam cu restul de crema de unt si rodie.
5. Introducem la frigider min 2 ore. La mine a stat 3 zile in frigider pentru ca n-a fost acasa sotul si nu puteam sa sarbatoresc singura :P

  Nota!
 1. Crema de unt mi s-a parut putin cam grasa si cred ca ar fi bine sa puneti doar jumatate din cantitatea de unt, sau sa folositi o crema lejera de frisca sau mascarpone.
 2. Colorantul alimentar este optional.
 3. Daca folositi zahar pudra din comert nu mai este nevoie sa puneti amidon la crema.




Comentarii

  1. Sa fiti fericiti pana la adanci batraneti!
    Tortul este minunat!
    Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  2. La cat mai multi ani fericiti impreuna!
    Foarte frumos v-ati indulcit! Un tortulet elegant si fin, care merge si de ziua indragostitilor :)

    RăspundețiȘtergere
  3. Vai ce frumos arata tortul, superb!!!La cat mai multi ani fericiti impreuna!

    RăspundețiȘtergere
  4. La cat mai multi ani fericiti impreuna!
    Superb tortul!!!

    RăspundețiȘtergere
  5. Superrrr tort!!! Dar ce cantitate de unt punem la crema de sampanie?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc anonim! Nu am observat ca am omis asta :">. Am trecut acum si cantitatea de unt.

      Ștergere

Trimiteți un comentariu

Salutare! Iti multumesc pentru vizita! Comentariile sunt bine-venite. Daca te-au inspirat preparatele de pe acest blog te invit sa-mi trimiti o fotografie intr-un mesaj pe pagina de facebook a blogului (Biochimist la cratita) ori intr-un e-mail la biochimistlacratita@gmail.com.