Zacusca de ciuperci

     Stiind cat de mult imi place sa mananc ciuperci (la propriu, nu la figurat :))) sotul mi-a facut o surpriza si a adus o lada de ciuperci. Am facut mancarica din ele, dar, ce-i prea mult strica asa ca am decis sa fac zacusca. De regula faceam zacusca din ghebe, dar anul acesta n-am ajuns prin padure (inca ;) Sincer nu ma asteptam sa iese asa gustoasa! :D

Ingrediente:
3.5 kg ciuperci de camp (Champignon)
2 kg gogosari
2 kg ardei kapia
800 g ceapa
400 g morcov
450 ml ulei
2 lg pasta de tomate
sare, piper, dafin

Mod de preparare:
 1. Spalam ciupercile, le curatam de pielita si le spalam iar. Jumatate din cantitatea de ciuperci o taiem cubulete, iar jumatate le lasam intregi. Le punem la fiert in oale separate, cam 20-30 min. Dupa ce au fiert le scoatem, le clatim cu apa rece (5-6 ori) si le punem la scurs.

 
 2. Ardeii kapia si gogosarii ii coacem in cuptor, apoi ii curatam de pielita.
 3. Curatam si spalam ceapa si morcovii, apoi le dam prin robot separat.
 4. Punem 400 ml de ulei la incins si punem ceapa. Cand devine translucida punem si morcovul tocat. Dupa 10 min adaugam gogosarii si ardeii dati prin robot. Intre timp dam ciupercile intregi prin robot. Dupa aceasta operatiune, le mai spalam o data si le stoarcem inainte de a le pune in oala. Punem si ciupercutele cuburi in oala (si pe acestea le stoarcem inainte de a le da drumul in oala;). Lasam la foc potrivit 2 h si 30 min. 
 5. Intre timp punem cei 50 ml de ulei ramasi intr-o cratita la incins. Punem pasta de tomate in uleiul incins si invartim, lasam pe foc 5 min dupa care turnam peste zacusca. Amestecam bine si mai lasam pe foc 30 min. 
 6. Punem zacusca fierbinte in borcanele sterilizate. Punem borcanele pe capac 3-5 min dupa care le intoarcem in pozitie normala si le acoperim cu o patura pana cand se racesc.

Comentarii

  1. Doamne ce bine arata!Imi place foarte tare reteta,o sa fac si eu!

    RăspundețiȘtergere
  2. Ce bunatate de zacusca, daca as avea timp si eu sa fac...dar n-am :( Pup

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Salutare! Iti multumesc pentru vizita! Comentariile sunt bine-venite. Daca te-au inspirat preparatele de pe acest blog te invit sa-mi trimiti o fotografie intr-un mesaj pe pagina de facebook a blogului (Biochimist la cratita) ori intr-un e-mail la biochimistlacratita@gmail.com.