Soparle & Pariziene cu carnaciori si cascaval


     Ramasesem in pana de idei in ceea ce priveste pachetelul de luat la scoala, dar cu o zi inainte fetita mea vazuse la o colega pariziene cu cabanos cumparate de la magazin, si cum colega s-a plans ca erau
prea picante...nu i-am dat voie sa-si cumpere. Am zis ca pot sa ii fac eu, macar sunt sigura cat de cat de ceea ce pun in ele.. Initial am inceput sa fac pariziene, iar de aici n-a fost decat un pas la aceste soparlite haioase si delicioase. Copilasii mei au fost tare incantati si de aspect si de gust. Incercati si veti vedea reactia puilor vostri! 

Ingrediente

Aluat:
600 g faina semi-neagra de grau
1 ou
50 ml ulei de masline
15 g drojdie proaspata
400 ml lapte caldut
5 g zahar
1 lgt sare
  
Umplutura:
600 g cabanos
200 g cascaval
ardei kapia 
 ................
pentru uns: ou amestecat cu putin lapte sau ulei daca vreti sa se rumeneasca mai frumos

Mod de preparare:
1. Facem o maia din drojdie, laptele caldut, zahar si 2 lg de faina. Lasam la dospit 15-20 min. Amestecam apoi maiaua cu restul ingredienteleor pentru aluat si framantam 10 min. Lasam aluatul la dospit 1 h.
2. Dupa ce a dospit rulam un cilindru din aluat cu diametrul de 8 cm si taiem felii de 3-4 cm din el. 
3. Penru pariziene, intindem fiecare felie, franjuram o parte din foaia de aluat, punem cascaval si cabanos (10 cm) si rulam aluatul.

4. Pentru soparlite intindem aluatul, punem cascavalul si cabanosul, rulam aluatul. Formam o codita din ruloul umplut. Formam o biluta de aluat si o atasam ruloului, punem cate doua bobite de piper in locul ochilor. Formam si doi cilindri pentru picioare pe care ii atasam pe partea inferioara a ruloului. Solzii ii puteti face cu ajutorul unui foarfec ciupind aluatul, sau ii puteti confectiona pe rand din foite de aluat franjurat. 
5. Lasam la dospit 15 min, ungem cu ou batut si dam in cuptorl preincalzit la 190-200 °C, timp de 30 min si 5 min la 220 °C.
6. Dupa ce scoatem din cuptor ungem cu putina apa amestecata cu ulei si acoperim cu un prosop.  
7. Dupa ce s-au racit formati o deschizatura cu ajutorul cutitul in capul soparlei si introduceti o bucata de ardei.
 Nota!
Puteti pune si alte umpluturi. Eu am pus in unele si ardei kapia taiat julien.

Comentarii

Trimiteți un comentariu

Salutare! Iti multumesc pentru vizita! Comentariile sunt bine-venite. Daca te-au inspirat preparatele de pe acest blog te invit sa-mi trimiti o fotografie intr-un mesaj pe pagina de facebook a blogului (Biochimist la cratita) ori intr-un e-mail la biochimistlacratita@gmail.com.