Iaurt cremos


      Cred ca multi dintre voi cumparati iaurt, iar pana nu demult asa faceam si eu. Faceam "lapte acru" si "chisleag" cum se zice in Moldova, dar nu iesea ca cel cumparat ... Asa ca am stat intr-o zi in magazin si am citit etichetele iaurturilor... Am constatat ca majoritatea contin lapte praf.  Cand am ajuns acasa m-am pus pe treaba si am zis "ce-o iesi o iesi", iar de atunci nu mai cumpar iaurt :P  Am hotarat sa nu tin doar pentru mine reteta si sa v-o impartasesc :P

Ingredinete:

3 l lapte integral
3 pana la 6 lg lapte praf
350 g iaurt

Cum procedam:
1. Punem laptele intr-un vas pe aragaz, la foc mic.
2. Oprim focul inainte de a incepe laptele sa fiarba (cand formeaza o pojghita/"spuma" deasupra, daca aveti termometru alimentar cand ajunge la 78-80°C).
3. Lasam laptele la racit pana ajunge la temperatura optima (30 - 35°C) (daca bagati degetul in lapte nu va opariti).
4. Intr-un vas amestecati iaurtul cu laptele praf.
5. Turnati amestecul de iaurt si lapte praf in laptele cald si amestecati bine.
6. Puneti totul intr-un vas, acoperiti-l cu un capac.
7. Inveliti vasul intr-un prosop (dublu) si lasati-l asa 10 ore.
8. Dupa cele 10 ore, bagati vasul cu iaurt la frigider.


  Nota!
 1. Cu cat puneti mai  mult lapte praf, cu atat iaurtul va iesi mai cremos, va fi mai legat.
 2. Prima data cand faceti iaurtul veti avea nevoie de o cultura starter (eu am folosit Nutriday natural). Daca vreti sa mai faceti iaurt, veti opri cateva linguri din iaurtul preparat de voi.
 3. Iaurtul iese mai gustos (si asta nu e o gluma :D, e pe incercate ;) daca il puneti in vas de lut.
 4. Poate prima data vi se va parea putin dulce in prima zi, dar se mai schimba gustul si se acreste o tzara (in 2 - 3 zile):)
 5. Iaurtul iese bunut si cu 1 lg de lapte praf la litrul de lapte - puteti tatona ;) si vedeti cum va place :P

     P.S. Din acest iaurt iese o branzica cremoasa de-ti taie rasuflarea ;)

Pofta Buna!

Comentarii

  1. Bun bun! Si eu am facut o data asa, uitandu-ma dupa ingredientele scrise pe ambalajul iaurtului cumparat. De atunci nu am mai facut pt ca am zis ca ingrasa..:)))

    RăspundețiȘtergere
  2. Te invidiez pentru vasele alea frumoaseiar iaurtul este minunat!!!!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :) Imi plac mult vasele de lut... am o intreaga colectie :D
      Merci pt apreciere!

      Ștergere
  3. Nu am facut niciodata iaurt in casa... dar am salvat reteta!
    Pup

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Simona, eu nu mai cumpar iaurt de muuulta vreme. Ne place tare mult cel facut in casa. Pup

      Ștergere
  4. este procedeul cum se face in moldova laptele acru practic dupa ce fierbem laptele il lasam sa se raceasca ca apa de vara si apoi adaugam un borcan de smantana dupa care il invelim intr un prosop si il lasam sa se inchege fara lapte praf sau alte prostii si iese un lapte acru de ..........incercati si o sa vedeti 200g smantana la litru de lapte(smantana sa fie luata de pe laptele lasat la prins nu din comert)

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Salutare! Iti multumesc pentru vizita! Comentariile sunt bine-venite. Daca te-au inspirat preparatele de pe acest blog te invit sa-mi trimiti o fotografie intr-un mesaj pe pagina de facebook a blogului (Biochimist la cratita) ori intr-un e-mail la biochimistlacratita@gmail.com.