Alivenci Moldovenesti reinventate

     Cand eram copil, vecina mea ma rasfata mereu cu alivenci... In memoria dansei am facut si eu alivenci, dar vedeti voi... tot mai bune erau ale ei! Nu mai stiu exact ce cantitati folosea, dar stiu ingredientele in mare (pe ici pe colo am facut cateva schimbari), iar procedeul nu l-am uitat. Daca n-ati macat pana acum alivenci, va indemn sa o faceti!

    Ingrediente:

4 cani de lapte
1 cana faina de porumb grisata
1/2 cana de gris
1/2 cana smantana
1/4 zahar alb
1/4 cana zahar brun
3 lg ulei de palmier
3 oua

   Crema:
300 g branza din iaurt
3 lg miere de salcam

  Cum procedam:

1. Laptele il puneti la fiert, iar cand da in clocot opriti focul. Adaugati faina de porumb si grisul in ploaie si amestecati.
2. Intr-un bol amestecati ouale cu zaharul, smantana si uleiul.
3. Puneti compozitia de la pasul 1 in cea de la pasul 2 si mixati bine.
4. Puneti intr-o tava (cu dim. 35x25 cm) tapetata cu hartie de copt si dati la cuptor (preincalzit) la 190°C 60 min.
5. Dupa ce scoateti din cuptor lasati sa se raceasca putin apoi puteti taia.
6. Pentru crema amestecati branzica cu mierea. 
7. Puneti crema de branza intr-un posh si puneti pe fiecare bucatica.

    Nota!
    1. Cana folosita are o capacitate de 400 ml.
    2. Daca vreti  sa fie mai inalta, puteti folosi o tava mai mica.
    3. Puteti pune fructe confiate inainte de a  introduce in cuptor (eu am pus merisor pe 1/2 din tava). 
    4. Se poate pune branza si in compozitie. 
   
 

Comentarii

Trimiteți un comentariu

Salutare! Iti multumesc pentru vizita! Comentariile sunt bine-venite. Daca te-au inspirat preparatele de pe acest blog te invit sa-mi trimiti o fotografie intr-un mesaj pe pagina de facebook a blogului (Biochimist la cratita) ori intr-un e-mail la biochimistlacratita@gmail.com.