Chifle




     Fiindca piticul meu iubeste chiflele facute in casa m-am gandit sa impartasesc cu voi aceasta reteta pe care eu o fac frecvent. Painicile sunt sanatoase si consistente. O minunatie =P~

Ingrediente:
- 650 g faina neagra
- 500 g faina alba
- 100 g faina de orz
- 150 g complex din germeni si tarate de grau
- 800 ml apa
- 25 g drojdie
- 2 lgt sare
- 2 lgt zahar
- 2 linguri ulei floarea soarelui

Mod de preparare:
1. Intr-un lighean amestecam fainurile.
2. Din apa calduta, drojdie, zahar si 4 linguri de faina preparam o maia (lasam la dospit 10-15 min).
3. Turnam maiaua, sarea si uleiul in bolul cu faina.
4.  Framantam pana ce totul devine omogen.
5. Lasam la dospit 1.30 min.
6. Taiem aluatul in bucati egale si formam mingiute.
7. Puneti intr-o tava tapetata cu faina sau cu hartie de copt si lasti sa mai dospeasca 10-15 min.
8. Dati la cuptor 30 min la 190-200°C.
9. Scoateti chiflele si ungeti-le cu putina apa in care ati pus o picatura de ulei si acoperiti cu un prosop 10 min. 

  Nota! 
 - Nu este neaparat necesar sa ungeti chiflele dupa ce le scoateti din cuptor, puteti doar sa le acoperiti (eu am uns doar una ;)). Daca le ungeti vor avea culoare mai intensa.
 - Daca v-ati plictisit de facut chifle puteti sa faceti paine la tava ;).










Comentarii

  1. ma bucur ca pot gasi retete noi si interesante,unele din ele le voi incerca si eu , va multumesc !

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Salutare! Iti multumesc pentru vizita! Comentariile sunt bine-venite. Daca te-au inspirat preparatele de pe acest blog te invit sa-mi trimiti o fotografie intr-un mesaj pe pagina de facebook a blogului (Biochimist la cratita) ori intr-un e-mail la biochimistlacratita@gmail.com.