Tort Kinder Milch Schnitte

  De 1 iunie ne-am rasfatat cu Kinder Milch Schnitte. Un adevarat deliciu inchinat copiilor de toate varstele.
  Reteta aceasta a invadat internetul si daca ma cunoasteti de ceva timp stiti ca nu ma pot tine de o reteta anume nicicum. Drept etalon am folosit reteta Mihai, pe care am urmat-o in linii mari. Miha, iti multumesc mult, muuuah!
   Ii trimit o felie si Simonei pentru provocarea Dulce Romanie a carei gaza este.

  Ingrediente:
   Blat
  • 6 oua (45g/ou)
  • 140 g zahar tos
  • 2 lg miere de salcam
  • 60 g ulei de palmier
  • 40 g faina de grau (2 lg cu varf)
  • 50 g cacao 22% grasime (2 lg cu varf + 1 lg rasa)
  • 35 g gris (2 lg cu varf)
  • 13 g amidon de porumb
  • 45 ml lapte rece
  • un praf de sare
  • 3 g praf de copt (1 lgt rasa)
  Crema
  • 400 g smantana pentru frisca
  • 130 ml lapte
  • 300 g lapte condensat indulcit
  • 1 lg zahar tos
  • 20 g gelatina granule (Dr. Oetker am folosit)
   Sirop
  • 2 lg sirop concentrat de salcam
  • 120-150 ml apa plata 
   Glazura
  • 100 g ciocolata simpla 
  • 1 lgt ulei de palmier


  Cum procedam:
    Blat
1. Preincalzim cuptorul la 160 °C.
2. Galbenusuri batute cu 80 g zahar pana se deschid la culoare si isi tripleaza volumul. Adaugat apoi mierea si mixat inca 2 minute. 
3. Peste galbenusurile batute punem uleiul de palmier si mixam un minut.
4. Amestecam faina cu cacaoa, amidonul, praful de copt si grisul si le inglobam in galbenusurile batute.
5. Albusurile le batem spuma cu praful de sare,
  adaugam apoi 60 g zahar si mixam in continuare pana cand spuma devine ferma si lucioasa.
6. Luam doua linguri din albusurile batute si le incorporam cu o spatula in mixul de galbenusuri si cacao. Turnam apoi toate albusurile batute in mix si inglobam usor cu ajutorul spatulei, cu miscari circulare ferme.
7. Impartim compozita in 3 si o turnam in tavi (17 cm diametru) tapetate cu hartie de copt.
8. Introducem tavile in cuptor la temperatura setata pentru 10 minute, apoi crestem temperatura la 190 °C si mai lasam 20 min. Faceti testul cu scobitoarea, daca iese crata dupa ce ati introdus-o in blat  atunci acesta este copt.
9. Dupa ce s-au copt, scoatem din cuptor si lasam blaturile sa se raceasca complet in tavi.

    Crema:
1. Punem gelatina la hidratat in 65 ml lapte, 10 minute, restul de lapte il infierbantam, il lasam apoi sa se racoreasca putin (dar sa ramana caldut) apoi punem gelatina in el si amestecam pana cand se dizolva complet. Daca s-a racit prea mult, puneti-l pe baie de aburi sau tineti vasul deasupra flacarii amestecand mereu.
2. Batem frisca pana cand isi tripleaza volumul, o amestecam bine cu laptele condensat si cu gelatina  (eu am facut operatiunea cu ajutorul unei spatule de silicon), 
apoi o introducem in frigider pentru 5 minute. Cand o scoatem din frigider, invartim cu o lingura in ea.
   
  Asamblare:
  Punem un inel (reglabil) pentru torturi  pe o farfurie, punem un blat, il insiropam, punem jumatate din crema, al doilea blat, insiropam, punem restul de crema si ultimul blat pe care il vom insiropa. Introducem la frigider pentru 4 ore.
  Preparam glazura punand intr-un vas pe baie de aburi ciocolata impreuna cu uleiul de palmier. Scoatem tortul de la frigider, dam deoparte inelul si glazuram. 

UPDATE - ca si glazura puteti folosi reteta de AICI. Este mult mai buna si mai aspectuoasa.


   Nota! 
  Este indicat sa ungeti inelul cu putin ulei.
  Daca vreti puteti da grisul prin masina de cafea, insa eu l-am pus in starea in care se gaseste in comert.

   ATENTIE!
   Folositi ciocolata simpla sau cu lapte. Desi am mai dat-o in bara cu astfel de glazura aici, nu m-am invatat minte si am facut din nou glazura din ciocolata cu crema... Bineinteles ca am stricat aspectul tortului punand asemenea glazura. :( Am incercat sa fac una din ciocolata simpla si am pus-o deasupra insa a alunecat imediat din cauza glazurii gresite. Gustul insa a fost fenomenal, iar copilasii si cei mari, bineinteles asteapta sa fac din nou grozavenia de tort.









Comentarii

Trimiteți un comentariu

Salutare! Iti multumesc pentru vizita! Comentariile sunt bine-venite. Daca te-au inspirat preparatele de pe acest blog te invit sa-mi trimiti o fotografie intr-un mesaj pe pagina de facebook a blogului (Biochimist la cratita) ori intr-un e-mail la biochimistlacratita@gmail.com.