Cornulete fragede, cu dulceata de caise




  Intodeauna la Sarbatori pregatesc si cornulete fragede. Daca pana anul acesta le faceam cu
smantana, acum le-am incercat cu chisleag (asa se spune in zona Moldovei la laptele prins, acru). Au crescut frumos si sunt extrem de fragede si de gustoase.
  Am avut mare noroc cu delicatesele desavarsite pregatite in camara prietenilor de la Bunatati din Natura. Multumesc pentru Bunatati, draga mea!






Ingrediente:

Aluat:    
  • 2300 g faina de grau
  • 250 g unt (82% grasime, la temperatura camerei)
  • 200 g ulei de cocos
  • 4 pliculete de drojdie uscata (28 g)
  • 1 plic praf de copt (10 g)
  • 1130 g lapte prins (chisleag)
  • 1 lg esenta rom
  • coaja de la 1 lamaie
  • 1 lgt sare


Umplutura:


Pentru finisat:

  •  zahar pudra



Cum procedezi:


1. Cerni intr-un bol  1900 g de faina de grau (eu am folosit o faina obisnuita de la tara - daca folositi faina tip 000 s-ar putea sa absoarba mai putin lichid), adaugi drojdia, praful de copt si sarea, amesteci bine apoi faci o adancitura in mijloc si torni chisleagul (eu l-am pus rece, de la frigider), adaugi esenta de rom, coaja de lamaie, untul moale si uleiul de cocos (tot la temperatura camerei). Amesteci cu o lingura, apoi framanti bine adaugand inca 200 g faina. Framanti pana cand obtii un aluat omogen. 
2. Acoperi cu o folie si lasi aluatul sa dospeasca timp de o ora. 
3. Pentru umplutura amesteci dulceata de caise cu miez de caise si pastai de vanilie cu amidonul.
4. Preincalzesti cuptorul la 200 grade Celsius.
5. Dupa dospire adaugi cele 200 g de faina ramase si framanti din nou, apoi rupi bucati de aluat de 150-200 g pe care le intinzi cu sucitorul pana ajung la grosimea de 0.3 - 0.5 cm (cat mai subtire), tai aluatul sub forma de triunghiuri, pui cate o lingurita de umplutura la baza triunghiului si rulezi.





6. Pui cornuletele pe o tava tapetata cu hartie de copt si introduci in cuptor pentru 15 minute pe treapta de coacere uniforma.
7. Dupa coacere scoti tava din cuptor si le pudrezi cu zahar, apoi le transferi intr-un vas si le lasi la racorit. 
 Nota: cantitatea de umplutura ajunge doar pentru 1/4 din cantitatea de aluat. Eu am completat restul cu altfel de gem
          







Comentarii