Biscuiți sărați

    Nu e o noutate că suntem fani ai biscuiților, însă e o noutate combinația pe care am folosit-o pentru  a crea această rețetă. 
   Mă gândesc că poate ați intuit deja ingredientul secret din forma acestora. Dacă nu ați deslușit încă
  Eram oleacă îngrijorată de cum vor primi ai mei biscuiții, însă s-a dovedit nefondată teama mea. Au papat toți biscuiții cât ai  zice ''pește". :)




 Ingrediente:
  • 250 g făină de grâu tip 000
  • 5 g praf de copt                       
  • 1/4 lgț bicarbonat de sodiu
  • 15 g Vegeta Natur
  • 1/4 lgț rozmarin uscat
  • 1/2 lgț oregano uscat
  • 1/8 lgț piper
  • o conservă de sardine în ulei vegetal cu lămâie
  • 30 g apă
  • 1 lg zeamă de lămâie
  • 80 g kechup picant (de casă am avut eu)
 






Cum procedezi:





1. Pui ingredientele uscate într-un bol (făina, praful de copt, bicarbonatul  adaosul universal pentru mâncăruri Vegeta Natur, rozmarinul, oregano și piperul măcinat și amesteci bine.
2. Faci o adâncitură în mijlocul făinii, adaugi apa, zeama de lămâie, uleiul din conservă și sardinele mărunțite cu o furculiță.  Amestesteci ușor cu o lingură.


3. Adaugi ketchup-ul și frămânți pănă când obții un aluat omogen. Acoperi aluatul cu o folie și îl lași ă se odihnească la temperatura camerei timp de  15-20 min. La mine nu a fost cazul, însă dacă aluatul pare prea uscat mai adaugi o lingură - două de apă, dacă pare prea moale mai adaugi o lingură de făină.
  
4. Între timp tapetezi o tavă cu hârtie de copt.
5. Încingi cuptorul la 200 grade Celsius.
6. Împarți aluatul în două, îl întinzi cu un sucitor până la grosimea de 0,5-0,7 cm. Decupezi biscuiții cu o formă (eu am avut formă peștișor) și îî transferi pe tavă. Cu un foarfec le faci formele solzilor, pui câte un ochișor din boabe de piper și introduci tava în cuptor (treapta coacere uniformă) timp de 10 minute, îî întorci apoi pe partea cealaltă, mărești temperatura la 210 grade Celsius și ii mai lași 2-3 minute în cuptor. 






Notă: Se pot servi imediat după coacere, daaar merg și mai bine cu un pahar de vin alb după ce s-au răcit complet. 
S-aveți poftă! 








































Comentarii