Prajitura Sauron Eye



       Dat fiind ca am ramas cu multe albusuri dupa Paste am decis sa fac o prajitura. Fetita mea a fost cea care a spus ca seamana cu ochiul lui Sauron din Lord of the rings, si drept urmare asa a ramas numele deliciului dulce. Din pacate nu am poze cu etapele prepararii prajiturii deoarece eram in criza de timp si nu mi-am inchipuit ca va iesi ceva asa delicios. :P


Ingrediente:

- 18 albusuri
- 4 cani faina de grau 000
- 1 si 1/2 cana zahar
- 300 ml lapte
- 100 g unt nesarat
- 1 plic zahar vailinat
- 1 si 1/2 plic praf de copt
- 2 lingurite esenta de vanilie
- coaja de la o lamaie
- 4 linguri cacao neagra

Mod de preparare:

1. Se bat albusurile spuma cu un praf de sare, dupa care se adauga o cana de zahar si se bat in contiuare pana ce spuma devine sidefie si capata cosistenta.
2. Se bate untul cu jumatatea de cana de zahar peste care se adauga laptele caldut (cat sa topeasca untul) si se bate in continuare.
3. Se pune amestecul de unt si lapte peste albusuri si se invarte usor.
4. Se cerne faina putin cate putin in compozitie si se amesteca.
5. Adaugam esenta de vanilie si coaja de lamaie si amestecam.
6. Punem deoparte jumatate din compozitie, iar in jumatatea ramasa adaugam cacao.
7. Punem hartie de copt intr-o tava cu diametrul de 25 cm.
8. Incepem prin a pune in tava compozitie alba cat sa acopere fundul tavii, apoi punem compozitia neagra in centrul celei albe. In centrul celei egre se toarna iar compozitie alba si tot asa pana terminam compozitiile. Aproape de final incercati sa turnati compozitia in forma de oval.

9. Dam la cuptor la 180 °C pana trece testul scobitorii. La cuptorul meu batran cu gaz a durat 50 min.

Nota!
Am incercat o varianta si cu galbenusuri, dar n-a iesit asa ca va sfatuiesc sa folositi doar albusuri.

Comentarii